مسکو از نبرد ارتش سوریه با تروریسم حمایت می‌کند

مسکو از نبرد ارتش سوریه با تروریسم حمایت می‌کند
يکشنبه 29 فروردين 1395 - 23:07

سفیر روسیه در سوریه گفت: ارتش سوریه عنصر اصلی در مبارزه با تروریسم است و باید برای انجام مأموریتش به آن کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر کینشاک با اشاره به وجود قراردادهای تجاری از جمله توافقنامه هایی که قبلا امضا شده و اکنون در حال اجرا هستند، تأکید کرد که همکاری نظامی و فنی یکی از رویکردهای اصلی همکاری با سوریه است.
به نوشته روسیا الیوم، سفیر روسیه در سوریه گفت: ما در این جنگ متحد هستیم، لذا برای ما مهم است که ارتش سوریه فعالانه و با شایستگی بجنگد و شورای امنیت هیچ گونه قطعنامه ای را دال بر منع یا محدود کردن همکاری نظامی و فنی با سوریه صادر نکرده است.
این دیپلمات روس تصریح کرد که درگیری بین "جبهه النصره" و "داعش" در حومه دمشق به خصوص در القدم، یرموک و التضامن از بیش از یک هفته پیش آغاز شده است. وی گفت که مناطقی مثل غوطه شرقی و داریا و المعضمیه با وجود آتش بس، همچنان کانون ناآرامی و درگیری هستند و "همه این مناطق در نزدیکی دمشق قرار دارند بنابراین نمی توان گفت که اوضاع خیلی خوب است اما در مقایسه با روزهای قبل از آتش بس بهتر شده است."
کینشاک افزود: هیچ بعید نیست که در نزدیکی حلب درگیری رخ دهد زیرا گروههای تروریستی می کوشند این شهر را محاصره کنند و همین امر ارتش را مجبور به واکنش مناسب می کند.
سفیر روسیه در دمشق ادامه داد: اوضاع در نزدیکی حلب بسیار پیچیده است و درگیری شدیدی بین ارتش و تروریستهایی که برای اشغال شهر العیس تلاش می کنند در جریان است. چنانچه تروریستها این شهر را اشغال کنند صدها هزار نفر از مردم حلب را محاصره خواهند کرد و در نتیجه با جذب عناصر بیشتر، صفوف و تجهیزات خود را تقویت خواهند کرد. این در حالی است که خبرها هم حکایت از دستیابی تروریستها به برخی موشکها دارد که این خود منشأ نگرانی جدی است.
این دیپلمات روسی از برخی کشورهایی که در میان گروههای تروریستی نفوذ دارند، خواست تدابیر جدی برای جلوگیری از نقض آتش بس از سوی این گروهها بیندیشند.
وی با انتقاد از مجازاتهای یک طرفه غرب علیه سوریه گفت که روسیه با سیاست مجازات و تحریم مخالف است.
کینشاک افزود: اروپا از یک سو به سوریها کمک می کند چون می خواهد حرکت مهاجران و پناهجویان را مهار کند و از سوی دیگر همچنان به تحریم سوریه ادامه می دهد.
وی گفت: ترکیه با مشارکت کردها و به ویژه حزب اتحادیه دموکرات کردستان سوریه در مذاکرات ژنو مخالفت می کند و این بدان معنی است که این کشور می تواند در صورت دعوت از کردها به این مذاکرات، گفتگوی ژنو را به شکست بکشاند.

7- 208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها