پژوهشگر انگلیسی:

عربستان با کنگره شوخی ندارد!

عربستان با کنگره شوخی ندارد!
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 10:20

رئیس بخش مطالعات خاورمیانه در دانشکده اقتصاد لندن تأکید کرد، تهدید عربستان برای مقابله با طرح نام این کشور در حادثه 11 سپتامبر جدی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فواز جرجس" اظهار داشت: عربستان سعودی در آمریکا بین 700 میلیارد تا یک تریلیون دلار سپرده و سرمایه دارد.
وی درباره تهدید عربستان برای خارج کردن سرمایه‌های خود از آمریکا به دلیل قانون مربوط به حملات 11 سپتامبر، به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: مسؤولان سعودی از این نگران هستند که در صورت تصویب قانون کنگره، میلیاردها دلار سرمایه این کشور با حکم دادگاه های آمریکا بلوکه شود.
جرجس اظهار داشت: این موضوع برای عربستان بسیار مهم است، و فکر نمی‌کنم که فریب و حیله باشد. سفر عادل الجبیر وزیرامورخارجه عربستان به واشنگتن برای رساندن این پیام بود، و این امر بیانگر جدیت عربستان دراین موضوع است.
سی ان ان اخیرا به نقل از مسؤولان آمریکایی فاش کرده است که عربستان سعودی به این کشور هشدار داده که در صورت تصویب قانونی در کنگره مبنی بر موافقت با شکایت خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر و دیگر حملات تروریستی برای شکایت از دولتهای بیگانه، میلیاردها دلار سرمایه خود را از این کشور خارج خواهد کرد. دو مسؤول ارشد وزارت امورخارجه آمریکا تأکید کردند که الجبیر در جریان سفرش به واشنگتن در مارس گذشته، این هشدار را درخصوص دو پیش‌نویس قانون در کنگره مطرح کرد. 

پربیننده ترین خبرها