با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت مطرح شد؛

سوریه در جولان کوتاه نمی‌آید

سوریه در جولان کوتاه نمی‌آید
دوشنبه 30 فروردين 1395 - 11:50

سوریه، اقدام بی سابقه و تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در خصوص برگزاری جلسه کابینه این رژیم در جولان اشغالی سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: سوریه با شدیدترین عبارت ها اقدام کابینه بینامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، در برگزاری چنین نشست تحریک آمیز در جولان اشغالی سوریه را که از نظر شکل و محتوا باطل است، محکوم می کند. دولت سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت می خواهد هرچه سریعتر برای محکومیت برگزاری چنین نشست غیرمسئولانه و تکرار نشدن این اقدام بی پروا دخالت کند به ویژه اینکه این نشست در یک منطقه اشغالی سوریه برگزار شد.

وزارت خارجه سوریه افزود: سوریه امروز از سازمان ملل می خواهد به تعهدات و وظایف خود در اجرای قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت عمل کند؛ قطعنامه هایی که اشغالگری اسرائیل در خاک سوریه را به رسمیت نشناخته است به ویژه قطعنامه 497 شورای امنیت که تصمیم کنست (پارلمان) اسرائیل به الحاق جولان سوریه را رد کرد و هیچ یک از کشورهای جهان آن را به رسمیت نشناختند چرا که برخلاف قوانین بین المللی است و اگر قطعنامه های 242 و 338 سازمان ملل مبنای حل منازعه عربی اسرائیلی به شمار می رود اینگونه سیاست های اسرائیل بی احترامی به جامعه بین المللی و قطعنامه های آن را تایید می کند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: در قطعنامه 497 شورای امنیت آمده است سیطره بر مناطق با استفاده از زور براساس منشور سازمان ملل متحد غیر قابل قبول است و تصمیم اسرائیل به الحاق جولان سوریه و تحمیل قوانین و سلطه خود بر آن را باطل و بی اعتبار دانسته است. شورای امنیت در این قطعنامه از اسرائیل به عنوان اشغالگر خواسته است هرچه سریعتر تصمیم خود را لغو کند.

این وزارتخانه افزود: دمشق بر پافشاری ملت سوریه بر مبارزه با تروریسم و مبارزه برای بیرون راندن آن از خاک سوریه و شکست گروههای تروریستی مسلح مورد حمایت طرف های خارجی به ویژه اسرائیل، ترکیه و عربستان تاکید دارد و در پافشاری خود بر ادامه فداکاری و جانفشانی به خاطر آزادسازی جولان سوریه از اشغالگران اسرائیلی و مقاومت در برابر سیاست ها و اقدامات غیرقانونی آن کوتاهی نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه در پایان این دو نامه تاکید کرد که دولت سوریه از سازمان ملل و جامعه بین المللی می خواهد مسئولیت های خود را برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل و پایان دادن به اشغال جولان سوریه براساس قطعنامه 497 شورای امنیت به عهده بگیرند و هر نوع تروریسم اسرائیلی را علیه مردم سوریه در جولان اشغالی سوریه و تمامیت ارضی این کشور محکوم کنند. این گونه سیاست های اسرائیل امنیت و ثبات را در سوریه و منطقه و جهان تهدید می کند.

یادآور می شود کابینه اشغالگر اسرائیلی دیروز یکشنبه (29 فروردین ماه) نشست تحریک آمیز خود را در جولان اشغالی سوریه برگزار کرد.  

214 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها