ارمغان وزیر دفاع آمریکا برای عراق

ارمغان وزیر دفاع آمریکا برای عراق
سه شنبه 31 فروردين 1395 - 15:12

دولت آمریکا تصمیم دارد تحت ادعای مقابله با داعش، نیروهای نظامی بیشتری را به همراه چند بالگرد هجومی آپاچی به عراق اعزام کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندپندنت چاپ انگلیس روز سه شنبه تأکید کرد، این تصمیم درسایه تلاش های اخیر برای بازپس گیری شهر موصل از عناصر گروه تروریستی داعش عنوان شده است.

به همین منظور، آمریکا 200 نظامی دیگر و تعدادی بالگرد آپاچی برای کمک به نیروهای دولتی به منظور بازپس گیری شهر بزرگ موصل در شمال عراق به این کشور اعزام می کند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که این نیروها بیشتر به طرف عراقی مشاوره خواهند داد، و از نیروهای عراقی در خطوط مقدم جبهه نبرد پشتیبانی خواهند نمود.

ایندیپندنت خاطرنشان کرد، این اولین تصمیم آمریکا درخصوص افزایش شمار نیروهای خود در عراق از یکسال پیش تاکنون است. این نیروها در چارچوب لشکرهای عراق کار خواهند کرد و جدا از آنها نخواهند بود، تا از حملات عناصر داعش به مواضع آنها با گلوله های خمپاره اجتناب شود.

ادعای آمریکا درخصوص مقابله با داعش در عراق درحالی است که طبق نظر کارشناسان این گروه تروریستی ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها