توصیه سازمانهای حقوقی به اوباما در دیدار با سران عرب

توصیه سازمانهای حقوقی به اوباما در دیدار با سران عرب
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 - 12:35

14 سازمان حقوق بشری از جمله سازمان های بحرینی و بین المللی در آستانه سفر اوباما به منطقه، توصیه وی به سران کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه التزام به حقوق بشر و رعایت آزادی های مدنی را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مراه البحرین، قرار است باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت (21 اوریل) با سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دیدار کند.

14 سازمان با خطاب قرار دادن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچنان به روند رفتارهای نگران کننده در زمینه حقوق بشری که به دور از اصلاحات است، ادامه می دهند.

این سازمانها افزودند: به عنوان نمونه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، شاه عربستان، ابتدای سال جاری حکم اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمر النمر روحانی برجسته این کشور را امضا کرد.

این سازمانها در خصوص بحرین نیز با اشاره به بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق، فاضل عباس دبیر کل حزب الوحدوی، عبدالجلیل السنکیس فعال سیاسی، حسن مشیمع دبیر کل جنبش آزادیها و دموکراسی"حق" به دلیل آزادی بیان، از تشدید سرکوب مخالفان سیاسی و منع آزادی بیان در این کشور خبر دادند.

سازمان های بحرینی و بین المللی همچنین به بازداشت زینب الخواجه فعال مشهور بحرینی به همراه شیرخواره اش اشاره کردند.

این سازمانها در نامه خود به بازداشتهای خودسرانه فعالان در کشورهای امارات و کویت که عبارت از سرکوب دیدگاههای سیاسی و ممنوعیت سخنرانی هایی که در انتقاد از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، نیز اشاره کردند.

سازمان های بحرینی و بین المللی، از اوباما خواستند در دیدار با سران این کشورها، آنها را به اعمال حقوق بشر و همچنین اصلاحات سیاسی و دموکراسی تشویق کند. آنهاهمچنین خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس شدند.

گفتنی است این بیانیه به امضای فدراسیون کارآمریکا، کنگره سازمانهای صنعتی، بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر بحرین، انجمن عربی نظارت بر حقوق بشر(اروی)، مرکز حقوق بشر بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین، بیت الحریه ، سازمان دیده بان حقوق بشر وعدالت، انجمن دیده بان کویت، تشکل طرح دموکراسی در خاورمیانه، خبرنگاران بدون مرز، هیات حقوق و آزادیهای عربستان سعودی، مرکز همبستگی و تشکل طرح صلح یمن رسیده است.

217 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها