اذعان مسؤول آمریکایی به ارتباط عربستان با القاعده

اذعان مسؤول آمریکایی به ارتباط عربستان با القاعده
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395 - 13:17

یکی از مسؤولان ارشد آمریکایی اذعان کرد که گروه تروریستی القاعده با پول های عربستان سعودی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بن رودس معاون دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی در گفت وگویی رادیویی که شبکه روسیه آن را پخش کرد، افزود: برخی از کارمندان دولت عربستان و اعضای خانواده آنها به همراه ثروتمندانی که رابطه ای با سیاست ندارند، از تامین کنندگان منابع مالی تروریست ها هستند.

این اظهارت درحالی مطرح می شود که دولت سعودی برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قانونی  در کنگره درخصوص حملات 11 سپتامبر، تهدید کرده است که میلیاردها دلار دارایی و اوراق بهادار خود در آمریکا را خواهد فروخت.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز زیر فشار سعودیها در آستانه دیدارش از ریاض، گفت که با این طرح کنگره مخالف است و به طور تلویحی اشاره کرد که در صورت تصویب این قانون، آن را براساس اختیارات خود وتو خواهد کرد.

خانواده های قربانیان 11 سپتامبر علیه حکومت سعودی شکایت کرده اند اما دادگاه فدرال سال گذشته این شکایت را به دلیل مصونیت حکومت سعودی رد کرد.

محتوای گزارش تحقیق درباره حملات یازدهم سپتامبر که به تازگی به بیرون درز کرده است، نشان می دهد که مسؤولان حکومت سعودی در حمایت از عناصر تروریستی مجری این حملات دست داشته اند.

6 ـ 211-8

پربیننده ترین خبرها