پیشروی‌های جدید ارتش سوریه در اطراف لاذقیه +ویدیو

جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 07:35

شمال شرقی لاذقیه (العالم) – ارتش سوریه و هم پیمانانش پیشروی های جدیدی در شمال شرق لاذقیه کسب و در پاسخ به نقض مستمر توافق آتش بس در حومه لاذقیه مناطقی را در محور "کبانی" آزاد کردند.

"علی العلی" خبرنگار شبکه العالم از حومه لاذقیه گزارش داد، دراین عملیات مناطق 1112، 1154 و کوه های استراتژیک "الزویقات" از چنگال گروه های تروریستی آزاد شد.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار "العالم" گفت، گروه های مسلح در شرق لاذقیه آتش بس را نقض کرده و کوشیدند وارد روستای "نهشبا" در اطراف شهر "کنسبا" شوند. همچنین به نیروهای ارتش در این منطقه حمله کردند که ارتش سوریه با عملیات نظامی سریع و رعد آسا به آنان پاسخ داد.
وی افزود، حمله نیروهای ویژه ارتش، بازهای صحرا و هم پیمانانشان به وارد شدن خسارات گسترده به گروه های تروریستی انجامید.
این فرماندۀ سوری ادامه داد، عملیات با آتش نیروی هوایی سوریه و روسیه و پس از آن واحد های موشکی و توپخانه آغاز شد، سپس نیروهای ویژه از این منطقه صعب العبور، تپه ها و کوهها گذشته و با گروه های مسلح به شدت درگیر شدند که در نهایت این مناطق را به کنترل خود درآوردند.   
کبانی شریان اصلی انتقال سلاح از ترکیه به حومه "حماه" و "ادلب" در تیررس ارتش سوریه و هم پیمانانش قرار گرفت، و این عملیات مقدمه ای برای قطع کامل ارسال سلاح از مرز ترکیه به این محور می باشد. 
خبرنگار العالم گفت، عملیات در محور کبانی ادامه دارد و ارتش سوریه و همپیمانانش ضمن پیشروی، به مناطق جدیدی سیطره یافته و مسیر ارسال سلاح به گروه های تروریست را قطع کردند. 
206-8
 

پربیننده ترین خبرها