آغاز مذاکرات صلح یمن در کویت

آغاز مذاکرات صلح یمن در کویت
جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 08:19

مذاکرات صلح یمنی ها در کویت از پنجشنبه شب آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تلویزیون کویت با پخش صحنه هایی از این مذاکرات تأکید کرد که مذاکرات صلح یمن با نظارت سازمان ملل متحد با هدف پایان دادن به تجاوز عربستان، در کویت آغاز شد .
خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که جلسه مقدماتی مذکرات صلح یمن پنجشنبه شب پس از 3 روز تأخیر آغاز شد .
تلویزیون کویت تصاویری از جلسه مقدماتی مذاکرات صلح یمن را پخش کرد که در این جلسه شیخ صباح الصباح وزیر امور خارجه کویت و اسماعیل ولد احمد فرستاده دبیر کل سازمان ملل به یمن سخنرانی کردند. 
جنبش انصار الله و حزب کنگره خلق یمن، به صورت مشترک هیئتی را به نام هیئت ملی برای مذاکره با هیئت وابسته به عربستان سعودی تشکیل داده اند.
هیئت ملی یمن دیروز پنجشنبه از صنعا راهی کویت شد .
هیئت ملی یمن در اعتراض به پایبند نبودن مزدوران مسلح عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به آتش بس و تداوم حملات هوایی عربستان سعودی ابتدا از مشارکت در مذاکرات امتناع می کرد .
آتش بس یمن نیمه شب 11 – 10 آوریل 2016 آغاز شد .

"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان چهارشنبه گذشته در آستانه مذاکرات یمنی ها در کویت به شبکه العالم گفت: تهران از شروع گفتگوهای سیاسی یمنی ها و دستیابی به توافق سیاسی حمایت می کند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: تحولات یکسال گذشته در یمن و پایداری مردم در مقابل تجاوز خارجی و تحرکات گسترده تروریست ها،‌ إثبات نمود که تنها راه کار در یمن گفتگوی ملی و عدم مداخله خارجی است.
وی افزود: انتظار می رود تلاش های نماینده دبیرکل سازمان ملل در حل سیاسی بحران به نتیجه مورد قبول مردم یمن منجر شود.
214-8

پربیننده ترین خبرها