سناریوی اعراب و اسرائیل برای جنگ جدید ضد حزب‌الله

سناریوی اعراب و اسرائیل برای جنگ جدید ضد حزب‌الله
جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 09:52

تحرکات چندجانبۀ تازۀ رژیم صهیونیستی، نشان از آن دارد که این رژیم به دنبال ماجراجوی تازۀ نظامی، اما این بار با اسانسی عربی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، افشای همراهی اعراب با نقشه های رژیم صهیونیستی این بار از زبان "یائیر گولان" معاون رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفت.
وی با بیان این که "میان تل آویو و شماری از کشورهای عربی، همکاری نظامیِ بی سابقه ای برقرار شده است"؛ خاطر نشان کرد که این رژیم "به این کشورها خدمات اطلاعاتی می دهد" و در توجیه این خدمات، آن را در راستای همکاری در مبارزه با داعش اعلام کرد.

گولان گفت: اردن، از داعش هراسناک است و ما با آن ها همکاری می کنیم تا از طریق کمک اطلاعاتی، آن ها را در حفظ امنیتشان، یاری کنیم. احساس می شود که ما در منطقه به کنار گذاشتن دشمنی ها نیازمندیم و در حال حاضر، میان "اسرائیل"، اردن و مصر، همکاری نظامی بی سابقه ای شکل گرفته است.

گولان در این راستا به دیدارِ ماهِ گذشتۀ "یوسی کوهن" رئیس موساد با عبدالله دوم پادشاه اردن اشاره کرد و آن چه در سخنان او، بیشتر جلب نظر می کرد؛ اشاره به این نکته بود که حزب الله، به تهدیدی بی سابقه تبدیل و توانمندی های نظامی این حزب، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

گولان گفت: حزب الله توانست توانمندی نظامی خود را توسعه دهد و به تهدیدی بی سابقه برای "اسرائیل" تبدیل شود؛ اگر اوضاع را با گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که حزب الله، بی هیچ شکی به خطرناک ترین تهدید برای ما تبدیل شده است.

به گفتۀ ناظران سیاسی، این گفتۀ گولان، افزایش همکاری نظامی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و فراتر رفتن این همکاری ها از اردن پس از وارد شدن عربستان به میدان را تفسیر می کند، این موضوع در کنار دیگر وقایع، نشان از احتمال آغاز تجاوزگری جدید رژیم صهیونیستی با مشارکت کشورهای عربی دارد.

نخستین نشانه در این راستا، خروج سفیر اردن از ایران، پس از سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان به اردن بود که پیش از افشاگری های گولان صورت گرفت.

علاوه بر آن، رژیم صهیونیستی در اقدامی ناگهانی رزمایشی در سطح ستاد کل برگزار کرد که به مثابۀ شبیه سازی درگیری در جبهه شمالی است. این رزمایش، با احداث دیواری جدید و بلند توسط ارتش رژیم صهیونیستی همزمان شد؛ دیواری که در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین مسگاف عام در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ایجاد شد.

در این میان، برخی منابع نیز از آغاز احداث دیواری دیگر نزدیک المطله خبر دادند، کار احداث این دیوار که از آغازِ ساختِ آن چند هفته می گذرد، در راستای آمادگی برای سناریوهای مختلف اعلام شده است.

آن چه احتمال آغاز تجاوزی اسرائیلی – عربی ضد مقاومت را قوت می بخشد، هجمۀ سران عربستان سعودی طی ماه های گذشته ضد حزب الله و هزینه کردنِ میلیون ها دلار برای تروریست خواندن این حزب است. به موازات این هجمه، همکاری نظامی مشهودی میان ریاض و تل آویو برقرار شد و میان سران دو طرف، دیدارهایی شکل گرفت.

205-8

پربیننده ترین خبرها