درگیری القاعده و داعش در شرق لیبی

درگیری القاعده و داعش در شرق لیبی
جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 12:21

تشکیلات موسوم به "مجلس شورای مجاهدان درنه" وابسته به گروه تروریستی القاعده از اخراج عناصر گروه تروریستی داعش از شهر درنه واقع در شرق لیبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "بی بی سی" حافظ الضبع، سخنگوی شورای یادشده گفت تمام عناصر داعش، از درنه خارج شده اند.
تشکیلات موسوم به "مجلس شورای مجاهدان درنه" از گروهی از عناصر مسلح محلی تشکیل شده است.
الضبع افزود: زندان این شهر که تعدادی از افراد مشکوک وابسته به داعش را در خود داشت، گلوله باران شده و برخی زندانیان فرار کردند اما بعدا دستگیر شدند.
البته امکان کسب اطمینان از درستی ادعاهای مجلس شورای درنه به طور مستقل وجود ندارد.
کاربران سایتهای اجتماعی از چهارشنبه گذشته تصاویری را منتشر کرده اند که ساکنان این شهر ساحلی را در حال جشن گرفتن نشان می دهند.
یکی از ساکنان این شهر دیروز پنجشنبه گفت: امروز همه چیز آرام است. زندگی طبیعی در جریان است و تنها مشکل، این است که بانکها پول ندارند.
وی افزود که روز چهارشنبه اوضاع به شدت متشنج بود. آن روز عناصر مجلس شورا با عناصر داعش درگیر بودند و شهر هم بمباران می شد.  اما امروز کنترل پستهای ایست و بازرسی در دست عناصر مجلس شوراست.
گفتنی است درنه (در تمام مدت) کانون درگیری بین سه گروه شامل گروه تروریستی داعش، مجلس شورا و نیروهای دولتی مستقر در شرق لیبی بود.
از سال 2014 دو دولت رقیب بر لیبی حکومت می کنند؛ مقر یکی از آنها در طرابلس است و دیگری در طبرق در شرق کشور.
دولت وحدت ملی لیبی _ که با میانجی گری سازمان ملل شکل گرفته است _ سعی می کند صلح را به این کشور که از زمان سقوط نظام معمر قذافی در سال 2011 دستخوش آشوب و درگیری است برگرداند.
208-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها