بسیج عشایر دیالی برای جنگ "خیر و شر"

بسیج عشایر دیالی برای جنگ
جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 15:03

منطقه "العباره" در استان دیالی، در حمایت از "خاک و ناموس"، علیه داعش، فراخوانِ "بسیج عشایری" داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عدنان غضبان ملا جواد" رئیس شورای منطقه العباره اعلام کرد: عشایر منطقه العباره، از قومیت ها و مذاهب و طیف های مختلف، به فرزندان خود فراخوان عمومی دادند و آن ها را برای جنگِ دفاع از خاک و ناموس به مبارزه با داعش فراخواندند.

به نوشتۀ وبگاهِ شبکه السومریه، عدنان غضبان تاکید کرد: بسیجِ عشایر پس از آن اعلام شد که خطرِ داعش در روزهای گذشته در باغ های کشاورزی اطراف روستاهای زاغنیه، الکبه و بودجه احساس شد و حملات عناصر این گروه به منازل به کشته شدن شماری از بی گناهان انجامید.

وی افزود: عشایرِ العباره، یکپارچه اند و در برابر داعش و همدستانش لحظه ای درنگ نخواهند کرد و در راه دفاع از مناطق خود، مسلح خواهند شد و خونِ خود را نثار خواهند کرد.

رئیس شورای منطقه العباره همچنین خاطرنشان کرد: عشایر العباره، از هر عملیات نظامی که برای آزادسازی باغ ها و پایان دادن به حضور داعش در آن ها در دستور کار قرار گیرد، با قدرت پشتیبانی خواهد کرد.

وی با بیان این که جنگ علیه داعش، برای عشایر العباره به مثابۀ دفاع مقدس و جنگِ خیر و شر است؛ افزود: علت حملۀ داعش به العباره آن است که عشایر میهن پرستِ این منطقه، با پایمردی و همبستگی خود، همه توطئه های جنایتکارانه این گروه را برای فتنه انگیزی طایفه ای نقش برآب کرد.

داعش در تلاش است با فریفتن ساکنان باغ های شرقی و شمالی اطراف العباره و بمباران این منطقه از راه دور، به این منطقه راه یابد. این حملات تاکنون به کشته شدن شماری از بی گناهان منجر شده است.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها