گزارش آنلاین پاکسازی تدمر سوریه به پوتین+فیلم

جمعه 3 ارديبهشت 1395 - 20:30

تدمر (العالم)- ارتش روسیه از پایان عملیات خنثی سازی مین های کاشته شده در مناطق باستانی تدمر و آغاز عملیات در مناطق مسکونی خبر داد و گزارش آن را به صورت آنلاین برای پوتین فرستاد.

به گزارش خبرنگارالعالم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی ویدئویی از کارشناسان خواست که مین ها را در قسمت های باستانی تدمر در حومۀ شرقی حمص به طور کامل خنثی کنند.

وی ضمن تمجید از تلاش کارشناسان تأکید کرد که هنوز قسمت عمدۀ کار باقی مانده است.

پوتین: هنوز حجم زیادی از کار باقی مانده است
پوتین از طریق ویدیو کنفرانس به کارشناسان خنثی سازی مین گفت: اغلب قسمت های تاریخی تدمر از مین و مواد منفجره پاکسازی شده؛ اما هنوز کار زیادی برای خنثی کردن مین در تأسیسات زیرساختی و مناطق مسکونی شهر باقی مانده است.
ارتش سوریه و متحدانش روز 27 مارس، شهر تدمر را از چنگال تروریست های داعش آزاد کردند. داعشی ها قبل از فرار خفت بار خود در گوشه و کنار شهر مین های فراوانی کار گذاشتند.
نیروهای مهندسی وابسته به وزارت دفاع روسیه که از اواخر ماه گذشته عملیات گسترده ای برای پاکسازی شهر از مین و مواد منفجره آغاز کردند بلافاصله بعد از پایان کار در بخش تاریخی شهر به سراغ پاکسازی مناطق مسکونی رفته اند.
"یوری استایوفسکی" فرماندۀ مهندسی عملیات ارتش روسیه در گزارش آنلاین خود به گفت و گو با پوتین گفت که عملیات پاکسازی مناطق تاریخی تدمر امروز به صورت کامل پایان یافته و کارشناسان هزار و 432 مین را خنثی کرده اند و به سراغ مناطق مسکونی و فرودگاه رفته اند.

خنثی سازی 1432 مین... 560 هکتار دیگر در انتظار پاکسازی
در زمان حاضر 98 سرباز مشغول خنثی سازی مین ها هستند و بیش از هزار مین را در 367 ساختمان واقع در حدود 40 هکتارزمین، خنثی و نیز 20 کیلومتر راه را پاکسازی کرده اند.
سیطرۀ گروه تروریستی داعش بر شهر تاریخی تدمر در مه 2015 و اجرای اعدام های گروهی در معبد رومانی که قدمت آن به قرن دوم میلادی می رسد، واکنش منفی جهانیان را برانگیخت تا آن که اواخر ماه گذشته ارتش سوریه و متحدانش با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه آن را آزاد کردند.

202-9

پربیننده ترین خبرها