اعترافات جدید رباینده هواپیمای مصری +ویدیو با زیرنویس

شنبه 4 ارديبهشت 1395 - 11:04

رباینده هواپیمای مصری، رئیس جمهور این کشور را "قاتل" خواند و گفت که ایتالیا مقصد نهایی وی بعد از ربودن هواپیما بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الیوم السابع مصر با سیف الدین مصطفی پشت میله های زندان مصاحبه و آن را در شبکه یوتیوب منتشر کرد.

"سیف الدین مصطفی" در این مصاحبه به اعترافات خود درباره علت هواپیماربایی اشاره کرد و گفت: علت هواپیما ربایی معلوم است و اطلاعات کتبی درباره آن در اختیار دولت مصر و سازمان اطلاعات می باشد. 

وی افزود: من درخواست پناهندگی به قبرس ندادم و به خلبان گفتم که مختار است که در ترکیه یا قبرس یا یونان برای سوخت گیری بنشیند اما مقصدم ایتالیا بود.

سیف الدین مصطفی همچنین درخواست آزادی 63 دختری را که در مصر در ارتباط با حوادث انقلاب بازداشت شده اند، تکرار کرد.

ارتش مصر بعد از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر وابسته به گروه اخوان السلمین، به طرفداران و حامیان مرسی که در میدان رابعه عدویه قاهره تحصن کرده بودند، حمله کرد که در آن شماری کشته یا زخمی شدند. از آن زمان "رابعه" به نمادی برای طرفداران گروه اخوان تبدیل شده است و آنها بالابردن چهار انگشت خود به "رابعه" اشاره می کنند.

سیف الدین مصطفی ماه مارس گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری مصری را از اسکندریه ربود و در فرودگاه لارنکای قبرس به زمین نشست و سپس خود را تحویل داد.

وی روز جمعه هنگام رفتن به جلسه محاکمه در نیکوزیا در قبرس روی پیراهنش عبارت "رابعه" و "السیسی قاتل" است، نوشته بود.

برپایه این گزارش، قبرس موافقت کرده بود که سیف الدین مصطفی را به مصر تحویل دهد، اما مصطفی به دولت قبرس به طور رسمی اعتراض و درخواست پناهندگی سیاسی کرد، زیرا گفت که جانش در صورت بازگشت به مصر در خطر خواهد بود.

6-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها