غافلگیری النصره با هلاکت سرکرده اش درحومه حماه+فیلم

شنبه 4 ارديبهشت 1395 - 22:10

العالم - نيروهاي ارتش سوريه و هم پيمانانش، حملات گروه هاي تروريستي مسلح در مناطق حومه شمالي حماه و شرق شهر حمص را ناكام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم از سوريه، نيروهای ارتش با پشتيبانی هوايي و واحد توپخانه،  حملات گروه های تروريستي جبهه النصره و جند الاقصي به معان در حومه شمالی حماه را ناكام گذاشتند.

براساس اين گزارش، نيروهاي ارتش سوريه و هم پيمانانشان در پيشروي به سمت معان در شمال اين شهر با تروريست ها در التمانعه، سكيك و عطشان درگير شدند كه دراين درگيری ها، دست کم 28 تروريست از جمله يك سركرده جبهه النصره در منطقه عطشان معروف به " ابوموسي " به هلاكت رسيدند و دو خودروي نظامي منهدم شد.

این نيروها همچنين مانع نفوذ عناصر مسلح داعش به شرق شهر حمص از سمت روستاي ام صهريج به روستاهاي مكسرالحصان و تپه هاي الهوي الشرقيه ، شدند.  دراین مناطق درگيري هايي با عناصر مسلح روي داد كه بر اثر آن شماري از تروریست ها  کشته شده و برخي از خودروهاي مجهز به تيربار آنان منهدم شد.  برخی عناصر مسلح هم به دنبال شکست، به سمت روستاي ام صهريج و روستاهاي اطراف فرار كردند.

از سوی دیگريك منبع نظامي سوري از سقوط يك فروند هواپيماي متعلق به ارتش سوريه درآسمان منطقه تحت اشغال داعش در شرق دمشق، خبر داد.

اين منبع تاكيد كرد كه علت سقوط اين جنگنده، نقص فني بود و هواپيما هدف حمله زميني قرار نگرفته است.

اين درحاليست كه گروه داعش مدعی شد خلبان هواپيما به نام " عزام عيد " را بعد از فرود با چتر نجات درمكاني نزديك به محل سقوط هواپيما به اسارت گرفته است.

توافق براي توقف درگيري ميان ارتش و نيروهاي مسلح كُرد در القامشلي

دولت سوريه و نمايندگاني ازطرف نيروهاي حمايت از كردها در فرودگاه القامشلي در شمال شرق سوريه طي نشستي به توافق آتش بس و توقف درگيري ها دراين شهر دست يافتند و توافق كردند كه به منظور امضاي توافق دائم به مذاكره ادامه دهند.

درگيري ها در گذشته ميان دو طرف در پي بروز مشكلاتي درايست بازرسي دراين شهر روي داده بود.

درهمین حال گروه های مسلح تروريستي در اقدامي به نشانه نقض آتش بس با تيربارو گلوله هاي خمپاره منطقه محاصره شده " كفريا" در شمال شهر ادلب را هدف قرار دادند كه درنتيجه اين حمله، دو نفر شهيد و يك نفر مجروح شد.

215-9

پربیننده ترین خبرها