39 بازداشت وشکنجه 66 بحرینی در یک هفته

بازداشت روحانی بحرینی به اتهام نماز بدون مجوز!

بازداشت روحانی بحرینی به اتهام نماز بدون مجوز!
يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 11:39

انجمن حقوق بشر بحرین از افزایش نقض آزادی های سیاسی، آزادی بیان و عقیده و بازداشت یکی از علمای بحرینی به اتهام ادای نماز بدون مجوز، بازداشت 39 شهروند بحرینی و شکنجه 66 نفر دیگر تنها در هفته گذشته در این کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن حقوق بشر بحرین با پیگیری حوادث هفته گذشته (از 15 تا 22 آوریل 2016)، به 39 مورد بازداشت خودسرانه و 66 مورد شکنجه و بدرفتاری با شهروندان و 46 مورد حمله غیر قانونی، سرکوب 15 اعتراض مسالمت آمیز و صدور 130 سال حبس برای 16 شهروند و 3 مورد آدم ربایی اشاره کرد.

این انجمن در گزارش هفتگی خود که روز شنبه 4 فروردین ( 23 آوریل 2016 ) صادر شد، به افزایش انتشار سخنان تنفر آمیز در رسانه های رسمی و از سوی هواداران دولت و هم چنین صدور بیانیه ای از سوی نیروی دفاع بحرین که هشداری برای نقض قوانین از سوی ارتش بود و موافقت مجلس با صدور بیانیه ای برای اعلام جنگ با اعتقادات فقهی شیعیان اشاره کرد.

بازداشت روحانی بحرینی

انجمن حقوق بشر بحرین هم چنین با اشاره به بازداشت خودسرانه شیخ محمد المنسی یکی از روحانیان بحرینی به اتهام ادای نماز بدون مجوز و ارجاع وی به سومین دادگاه جنایی که اقدامی مغایر با آزادی بیان و آزادی عقیده است، و اعلامیه وزارت کشور درباره احضار خلیل المرزوق رهبر جمعیت الوفاق و عبدالجلیل خلیل که نقض آزادی بیان و آزادی فعالیتهای سیاسی است، اشاره کرد.

217 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها