انگلیس به اعدامها دربحرین واکنش نشان داد

انگلیس به اعدامها دربحرین واکنش نشان داد
يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 15:03

انگلستان به عنوان کشور هم پیمان حکومت پادشاهی بحرین هم نسبت به افزایش اعدام ها در این کشور واکنش داد و وزارت خارجه آن نگرانی خود را از افزایش موارد سلب تابعیت افراد و احکام اعدام در بحرین اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه انگلیس در گزارش سالیانه خود درباره دموکراسی و حقوق بشر در جهان اعلام کرد: بسیاری از چالش های حقوق بشر همچنان در بحرین به چشم می خورد.

بنا بر گزارش روزنامه الوسط که گزارش وزارت خارجه انگلیس را چاپ کرده است، مرکز ملی حقوق بشر بحرین در گزارش خود در ماه دسامبر 2015 ، هشتاد و هشت مورد شکایت را مستندسازی کرده و درباره 36 مورد از این شکایت ها به نتایج مثبتی دست یافته است.

وزارت امور خارجه انگلیس درباره وضعیت آزادی بیان، سرکوب تجمعات مسالمت آمیز و محرومیت از تابعیت در بحرین ابراز نگرانی کرد به ویژه اینکه بحرین از کشورهایی است که دو توافقنامه صادرشده در سال 1954 و 1961 را درباره تابعیت امضا نکرده است.
بحرین همچنین تابعیت 206 شهروند را سلب و حکم اعدام  14 نفر را – سه نفر به شکل غیابی –  به اتهام نقش داشتن در کشتن چندین نفر از نیروهای پلیس را صادرکرده است.
وزارت امور خارجه انگلیس همچنین نگرانی دولت این کشور را از ادامه مجازاتهای اعدام در بحرین بیان داشت.

وزارت امور خارجه انگلیس با این حال در گزارش خود ادعا کرده است که دولت بحرین اقداماتی در زمینه حقوق بشر و اصلاحات سیاسی آغازکرده و همچنین برنامه اصلاحات اقتصادی و اجتماعی برای تقویت مشارکت اجتماعی و همبستگی بیشتر اجتماعی و تحقق آن در میان همه گروهها دارد.

217 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها