عراقی ها مراقب فریبکاری سعودی ها باشند

عراقی ها مراقب فریبکاری سعودی ها باشند
يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 22:40

العالم - با گذشت نزدیک به یک هفته از بحران سازی تازه سعودی ها علیه عراق ، کارشناسان فوتبال عراق نسبت به فریبکاری عربستان، به فدراسیون کشورشان هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان ورزشی عراق اعلام کردند که هجمه رسانه ای گسترده ای که رسانه های سعودی علیه فدراسیون فوتبال عراق به راه انداخته اند و عذرخواهی سریع متعاقب آن توسط رییس فدراسیون عربستان، فریبکارانه است.
بعد از اعلام قرعه آسیایی بازی های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، فدراسیون فوتبال عراق با توجه به ممنوعیت بازی در ورزشگاه هایش، ایران را به عنوان زمین بازی های خود انتخاب کرد که این امر با هجمه رسانه ای گسترده سعودی ها و توهین های فراوان آنها علیه رییس فدراسیون فوتبال عراق مواجه شد.
این رفتار غیرمنتظره، فدراسیون فوتبال عراق و افکار عمومی و علاقه مندان پر و پا قرص فوتبال این کشور را وادار به واکنش کرد و ورزارت ورزش و جوانان عراق نیز ضمن محکومیت این رفتار سعودی ها، موضع فدراسیون فوتبال کشورش را مورد حمایت قرارداد.
متعاقب این موضع متحد عراقی ها، رییس فدراسیون فوتبال عربستان، دوشنبه هفته گذشته با همتای عراقی اش تماس گرفته و عذرخواهی کرد.
اما 'قاسم حسون الدراجی' روزنامه نگار ورزشی عراق امروز نسبت به این عذرخواهی رییس فدراسیون فوتبال عربستان و تبعات فریبکارانه ای که ممکن است به دنبال داشته باشد، به 'عبدالخالق مسعود' رییس فدراسیون فوتبال عراق هشدار داده است.
وی در یادداشتی که در رسانه های این کشور منتشر شد، تاکید کرده که هجوم رسانه ای گسترده اولیه علیه فدراسیون فوتبال عراق از سوی سعودی ها و سپس عقب نشینی سریع و عذرخواهی آنها از فدراسیون فوتبال عراق، بی ارتباط با نشست 27 ماه جاری میلادی نیست.
به نوشته الدراجی، سعودی ها به بهانه عذرخواهی فریبکارانه شان می خواهند دوستی و محبت رییس فدراسیون فوتبال عراق را کسب کنند، تا بتوانند در نشست 27 ماه جاری، عراق را به تغییر زمین بازی خود از ایران به کشور مالزی ترغیب کنند.
رئیس فدراسیون فوتبال سعودی روز گذشته در واکنش به بحث های موجود در فضای ورزشی دو کشورگفت: کشورش حاضر به انجام بازی رفت در تهران نیست، اما اگر فیفا بپذیرد، حاضر است تیمش را برای بازی به خاک عراق بفرستد.
 اما فیفا شب گذشته باردیگر ممنوعیت مسابقات را در داخل عراق مورد تاکید قرار داد.
قرار است در 27 ماه جاری روسای فدراسیون های فوتبال عراق، عربستان و امارات در خصوص زمین بازی های عراق بحث و گفت وگو کنند، هر چند امارات اعلام کرده که برای بازی در زمین ایران مشکلی ندارد.
قاسم الدراجی همچنین تاکید کرده که ممنوعیتی که سال هاست فیفا بر ورزشگاه های عراق وضع کرده، در حقیقت با حمایت و پشتیبانی همین کشورهای عربی بوده و بر همین اساس فدراسیون فوتبال عراق باید نسبت به این فریبکاری جدید سعودی ها هوشیار باشد.
عراق و عربستان در طول رویارویی ها رسمی خود، 29 بار مقابل هم قرار گرفته اند که در این میان عراق با 13 بار شکست دادن حریف، بیشترین پیروزی را داشته و 9 بار نیز مغلوب سعودی ها شده است و بر همین اساس عراقی ها معتقدند که سعودی ها از ترس باخت دوباره، دست به این شیطنت زده اند.
عراقی ها معتقدند که ادامه ممنوعیت بازی در ورزشگاه های کشورشان توسط فیفا ناشی از فشار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که بخشی به اختلافات سیاسی این کشورها با بغداد برمی گردد و بخشی نیز نگرانی از بازگشت قدرتمند فوتبال عراق به صحنه آسیاست.
در این راستا وزیر ورزش و جوانان عراق با اشاره به حضور بیش از 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه ملی این کشور در بغداد، در بازی دیروز یکشنبه، دو باشگاه معروف 'الزوراء' و 'الجویه'، گفت: حضور این همه تماشاگر نشان داد که اوضاع عمومی در عراق امن و امان است.
'عبدالحسین عبطان' در بیانیه ای که امروز منتشر شد، افزود که حضور گسترده تماشاگران عراقی در ورزشگاه 'الشعب' در روز گذشته، برای فیفا ثبات کرد که هیچ بهانه ای برای ادامه ممنوعیت علیه ورزشگاه های عراق وجود ندارد.
فدراسیون فوتبال عراق بارها خواستار رفع ممنوعیت از ورزشگاه های کشورش شده و حتی بازی در مناطق امن شمال عراق را مطرح کرده است، اما هنوز فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برغم گذشت بیش از 25 سال از تصمیم ممنوعیت بازی در ورزشگاه های عراق، بر این تصمیم خود اصرار می ورزد.

201-9

پربیننده ترین خبرها