تصاویر تکان دهنده از مجروحان فوعه و کفریا+ویدیو

يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 23:19

العالم - مجروحان و بیمارانی محاصره شده توسط تروریست های مسلح در فوعه و کفریا، پس از توافق دولت سوریه با تروریست ها به شهر لاذقیه در شمال سوریه منتقل شدند.

به گزارش شبکۀ العالم، این افراد در نتیجۀ محاصره ای که بیش از یک سال به طول انجامیده است، از شرایط جسمی وخیم و دردناکی رنج می برند.

براساس این گزارش با مشاهدۀ بدن های نحیف مجروحان و سکوتی که از ارادۀ آهنین آنان برای پیروزی خبر می دهد، می توان به حجم رنج هایی که آنان در طول بیش از یک سال متحمل شده اند، پی برد.

یکی از مجروحان در گفتگو با شبکۀ العالم گفت: "برای تهیۀ مقداری شیر برای کودکانم خارج شده بودم که از ناحیۀ ران مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. این گلوله استخوان پایم را خرد کرد. وضعیت واقعا اسفبار بود. نه غذایی و نه آبی... وضعیت کودکان واقعا دردناک است".

مصطفی السید، یکی دیگر از این مجروحان، نیز در حالی که دختر کوچک خود را در آغوش داشته و در کنار همسرش بوده، هدف گلولۀ کینۀ تروریست ها قرار گرفته است. او در این باره می گوید: "یک تک تیر انداز من و همسرم را هدف قرارداد وهمسرم از ناحیۀ کتف مجروح شد. وقتی سعی می کردم همسرم را نجات دهم، از ناحیه کمر هدف قرار گرفتم و گلوله از شکمم خارج شد".

با وجود تمام زخم ها و رنج هایی که محاصرۀ ظالمانه بر مردمان مظلوم فوعه و کفریا تحمیل کرده است، آنان به نماد صبر و مقاومت در روزگاری تبدیل شده اند که کمتر می توان نشانی از چنین پایداری هایی یافت.

دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا، در شمال شرق سوریه، بیش از یک سال است که با وجود حلقۀ تنگ محاصره تروریست ها و شرایط وخیم انسانی که این محاصرۀ ظالمانه بر آنان تحمیل است، با مقاومت جانانۀ خود مانع سقوط این دو شهر به دست تروریست ها شده اند.ف 9
 

پربیننده ترین خبرها