تکاپوی سیسی در آستانه تظاهرات ضد دولتی درمصر

تکاپوی سیسی در آستانه تظاهرات ضد دولتی درمصر
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 12:05

در آستانه تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به واگذاری جزایر مصری به عربستان سعودی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور از شهروندان خواست تا از کشور و نهادهای آن دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب، گروه های مخالف و فعلان چپ گرای مصر در اعتراض به واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی، در فراخوانی از مردم خواسته اند در تظاهرات ضد دولتی در روز دوشنبه 6 اردیبهشت (۲۵ آوریل) شرکت کنند.

تظاهرات در روزی اعلام شده است که در این کشور به مناسبت سالگرد خروج رژیم اسرائیل از شبه جزیره سینا در سال ۱۹۸۲، تعطیل عمومی است. بر اساس قوانین مصر تظاهرات بدون مجوز در کشور غیرقانونی است.

رئیس جمهور مصر در سخنانی در آستانه تظاهرات مخالفان دولت که از تلویزیون این کشور پخش شد، از شهروندان خواسته است تا از کشور و نهادهای آن دفاع کنند.

سیسی گفت در صورتیکه مردم متحد بمانند تلاشها برای بی‌ثبات کردن کشور موفق نخواهد شد.

در آستانه این تظاهرات ضددولتی، تدابیر امنتی در کشور افزایش یافته است.

اوج گیری دوباره مخالفت ها در مصر پس از آن شروع شد که دولت این کشور، حق حاکمیت دو جزیره در دریای سرخ را به عربستان سعودی واگذار کرد.

رییس جمهور مصر از این اقدام خود دفاع کرده و گفته است که این دو جزیره همواره متعلق به عربستان سعودی بوده‌است اما مخالفان می گویند که بر اساس اسناد تاریخی مالکیت این دوجزیره متعلق مصر بوده است و سیسی بر خلاف قانون جاری کشور در جایگاهی نبوده که بتواند تصمیم بگیرد که حق مالیکت این جزایر را به کشور دیگری واگذار کند.

بنابر گزارش های رسیده مجدی عبدل غفار، وزیر کشور مصر اعلام کرده است که نیروهای امنیتی با شدت با هرگونه تلاش برای اخلال در آرامش عمومی برخورد خواهند کرد.

211-8

پربیننده ترین خبرها