ماجرای نجات رهبر النهضه تونس از حادثه مرگبار

ماجرای نجات رهبر النهضه تونس از حادثه مرگبار
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 18:19

"راشد الغنوشی" رهبر جنبش اسلامی "النهضه" تونس داستان حادثه مرگباری که برایش اتفاق افتاد و از آن مهلکه جان سالم بدر برد را تشریح کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "وطن" الغنوشی در گفت وگو با "شبکه خبری تونس" گفت: دچار حادثه ای بسیار خطرناک شده است که البته از پیش طراحی شده نبود بلکه قضا و قدر الهی بود.
وی ادامه داد، خودروام واژگون شد، اشهدم را خواندم ولی لطف پروردگار شامل حال من شد و مرا از خودرو بیرون کشیدند، البته شماری از همراهانم زخم هایی سطحی برداشتند که یکی از آنان از اعضای گارد ریاست جمهوری بود اما به خواست پروردگار متعال همه آنان از بیمارستان مرخص شدند.     
الغنوشی که به خوشرویی معروف است، با لبخند همیشگی خود گفت: اعضای بدنم را وارسی کردم دیدم چیزی از آن کم و کسر نشده و همه آن سر جایش است، به لطف خداوند نجات پیدا کردیم، به قول "الباجی قاید السبسی" رییس جمهور تونس هر بار تا لبه پرتگاه می رویم اما داخل آن نمی افتیم.
رهبر النهضه یادآور شد، خسارات زیادی به خودرو وارد شد، البته ضرر مالی جبران می شود اما ضرر جانی خطرناک است، پس از آن به مسیر خود به طرف شهر "سوسه" (واقع در شمال شرق تونس) ادامه دادم تا این پیام را بدهم که حالم خوب است، آزمایش های پزشکی را نیز در بیمارستان دانشگاهی "سهلول" انجام دادم.    
الغنوشی گفت: در نشست مقدماتی دهمین کنگره جنبش النهضه در شهر سوسه شرکت و با نمایندگان چهار استان سوسه، "المنستیر" (شمال شرق)، "المهدیه" (شرق) و "القیروان" (شمال شرق) در جنبش ملاقات کردم. 
رادیو "موزاییک اف ام" به نقل از یکی از منابع النهضه گزارش داد که علت واژگونی خودروی الغنوشی توقف ناگهانی یکی از خودروهایی بود که جلوی خودروی الغنوشی در حال حرکت بود که باعث شد راننده برای آنکه با آن برخورد نکند، مسیرش را به طور ناگهانی عوض کند که به واژگونی خودرو منجر شد.
الغنوشی متولد 31 اوت 1941 میلادی در روستای "الحامه" در جنوب تونس است.
وی به دلیل مبارزات و فعالیت‌های سیاسی خود علیه حاکمان مستبد از جمله "حبیب بورقیبه" و "زین العابدین بن علی" روسای جمهور پیشین تونس چندین بار دستگیر شده بود.
الغنوشی سال ۱۹۸۱ در زمان بورقیبه به ۱۱ سال زندان محکوم شد اما با روی کار آمدن بن علی در سال ۱۹۸۷ از زندان آزاد شد.
وی در سال ۱۹۹۲ در زمان بن علی دوباره دستگیر شد و به زندان افتاد تا این که به الجزایر و سودان منتقل و سپس به لندن تبعید شد.
با شروع اعتراضات مردمی در تونس، الغنوشی رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس و از مخالفان سکولاریسم پس از ۲۰ سال دوری به کشورش بازگشت.
وی هدف خود را مشارکت در امر سیاسی تونس عنوان کرد.

7- 206 ـ 211 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها