داعش چگونه کودکان را به عملیات انتحاری وا می‌دارد؟

داعش چگونه کودکان را به عملیات انتحاری وا می‌دارد؟
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 19:43

گروه تررویستی "داعش" تلاش می‌کند با استفاده از کتب درسی و شیوه های آموزشی خاص خود در سوریه و دیگر مناطق تحت کنترلش، اندیشه‌های افراط گرایانه را میان کودکان و نوجوانان نهادیه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ "سی بی اس" اسپانیا، امروز دوشنبه، در گزارشی نوشت: پس از آزادسازی شهر تدمر به دست ارتش سوریه، انبوهی از کتاب هایی که داعش برای ترویج افراط گرایی از آن استفاده می کند در این شهر یافت شده است. افزون بر این، مجموعه ای از متون که پیوستن به این گروه را تبلیغ می کنند، در تدمر پیدا شده است.

رهبران گروه تروریستی "داعش" توجه ویژه ای به تهیۀ برنامه های آموزشی برای تربیت نسل های آیندۀ تروریست های انتحاری دارند.
روزنامۀ گاردین انگلیس نیز، پیش تر، از سندی 24 صفحه ای پرده برداشته بود که با روشن کردن طرح های داعش برای ایجاد و ادارۀ دولت موهوم خود، از نقش مهم اردوگاه های آموزشی کودکان و نوجوانان برای تربیت تروریست هایی خبر داده بود که داعش آنان را "شیر بچه های خلافت" می نامد.
پس از ارائۀ آموزش های ایدئولوژیک افراط گرایانه به این کودکان، از آنان در عملیات های تروریستی و اعدام کسانی که داعش آنان را "کافران" می نامد، استفاده می شود.


بر اساس گزارش های منابع لیبیایی نیز داعش قصد دارد در شهر "سرت" لیبی، یکصد کودک را، که یک سوم آنان لیبیایی و دو سوم از ملیت های مختلف آفریقایی هستند، در دوره های آموزشی خاص برای انجام عملیات های انتحاری تربیت کند. 
این منابع اعلام کرده اند کودکانی که در این دوره ها برای انجام عملیات انتحاری و رانندگی با خودروهای بمب گذاری شده با هدف حمله به شهرها و تأسیسات نفتی  آموزش می بینند، بیش از 14 سال سن ندارند.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها