چرا تونس بزرگترین صادرکنندۀ تروریست شد؟

چرا تونس بزرگترین صادرکنندۀ تروریست شد؟
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 22:57

یک روزنامۀ انگلیسی تأکید کرد که تونس در حال حاضر، به یکی از بزرگترین صادر کنندگان تروریست‌های موسوم به "جهادگرا" تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ "تایمز" انگلیس نوشت: تونس در حال حاضر، به یکی از بزرگترین صادر کنندگان "جهادگرایان" تبدیل شده و تعداد تونسی‌هایی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی از این کشور خارج شده اند، حدود 5000 تن تخمین زده می شود. بسیاری از این افراد، از طریق شهر بنقردان در مرز لیبی به شکل قاچاق از کشور خارج می شوند.

این روزنامه می افزاید: افراط گرایانی که سال گذشته عملیات های تروریستی موزۀ باردو و هتل ساحلی سوسه را انجام داده اند، پس ازآموزش دیدن در لیبی، از طریق بنقردان وارد تونس شده اند.

تایمز، در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که در مناطق روستایی محروم تونس مانند بنقردان، نیمی از جوانان بیکارند. از سوی دیگر، میزان بیکاری تحصیل کردگان در تونس به 70 درصد رسیده و حملات تروریستی سال گذشته نیز که صنعت گردشگری تونس را به شدت تحت تأثیر قرار داد، مشکلات اقتصادی را تشدید کرده و در ژوئیۀ گذشته، موجی از اعتراضات را علیه فقر در مناطق مختلف تونس، از جمله بنقردان، برانگیخت.

این روزنامه با اشاره به سوء استفادۀ داعش از بیکاری جوانان تونس برای جذب آنان به سوی خود، سرکوب گروه های موسوم به "اسلام گرایان" تونس از سوی نیروهای امنیتی را یکی دیگر از دلایل موفقیت داعش در جذب تونسی ها دانسته است.

بر اساس برخی آمارها، تونسی ها بالاترین آمار عضویت را در میان نیروهای داعش دارا هستند.

7- ف
 

پربیننده ترین خبرها