مقتدا صدر: چوبه‌های دار را برچینید!

مقتدا صدر: چوبه‌های دار را برچینید!
دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 - 23:15

رهبر جریان صدر در عراق، روز دوشنبه، از تظاهر کنندگان عراقی خواست تا چوبه‌های دار برافراشته شده در میدان "تحریر" بغداد را بر چینند و تظاهرات روز سه شنبه را مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، مقتدا صدر در پاسخ به پرسشی دربارۀ احتمال به تعویق افتادن تظاهرات فردا، سه شنبه، و نیز واکنش های منفی به برافراشتن چوبه های دار نمادین در میدان "تحریر"، گفت: "اعتراضات ادامه خواهد داشت و نه تنها تظاهرات فردا به تعویق نمی افتد، بلکه اقدامات دیگری برای افزایش فشار بر عاشقان سهم خواهی های سیاسی و وابستگان به آنان انجام خواهد شد".
صدر، همچنین، از تظاهر کنندگان خواست "چوبه های دار را برچینند و ضمن مسالمت آمیز برگزار کردن تظاهرا فردا، با نیروهای امنیتی همکاری و از تعدی بر آنان خود داری کنند". وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تظاهرکنندگان درخواست کرد "شعارهای متحد سر دهند و با دوری از تنش آفرینی های سیاسی بی فایده، به دروغ پراکنی ها بی توجه باشند و بدون سستی، به یاری عراق بشتابند".
صدر از عشایر عراق نیز درخواست کرد تا فردا، به خاطرعراق، پیشگام تظاهرات باشند. وی همچنین از فرهیختگان، کارکنان نهادها، جریان های مدنی و اقلیت های عراق خواست تا همراه با ملت به خیابان ها بیایند و "اصلاحات، بازگشت حقوق غارت شده و مجازات مفسدان را مطالبه کنند تا عراق از فساد، محرومیت و سهم خواهی های سیاسی رها شود".
گفتنی است مقتدا صدر، یکشنبه، از به تعویق افتادن تظاهراتی که قرار است فردا برگزار شود، خبر داده بود.

7- 211 - ف

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها