چرنوبیل جدید فلسطین را تهدید می‌کند

چرنوبیل جدید فلسطین را تهدید می‌کند
سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 - 13:27

روزنامه صهیونیستی هاآرتس از وجود 1500 نقص فنی در راكتور هسته ای ديمونا در صحرای نقب در فلسطين اشغالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتس در شماره امروز خود فاش کرد: کارشناسان راکتور هسته ای دیمونا بیش از 1500 نقص فنی را در قلب این راکتور به خاطر عمر بالای آن کشف کرده اند.
این روزنامه افزود: راکتور دیمونا از سال 1963 میلادی کار می کند و این درحالی است که راکتورهای مشابه آن در جهان بعد از حدود 40 سال کار تعطیل شده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتس تصریح کرد: نتایج تحقیقات این کارشناسان در اجلاس امور هسته ای در شهر تل آویو ارایه شد.
این روزنامه درعین حال تلاش کرد تا درخصوص سلامت راکتور ابراز اطمینان دهد و نوشت: کارشناسان معتقدند که کشف این نواقص و معایب بیانگر وجود مشکل در راکتور دیمونا نیست اما برخی شرکت کنندگان در کنفرانس درباره وضعیت این راکتور ابراز نگرانی کردند.
این درحالی است که کارشناسان فلسطینی درباره پدیده افزایش میزان ابتلا به سرطان در مناطق جنوبی شهر الخلیل هشدار دادند و برخی از آنها از جامعه بین المللی خواستند تا وضعیت رژیم اسرائیل را زیر نظارت هسته ای بین المللی قرار دهد.
دکتر محمود سعاده از سازمان پزشکان بین المللی محافظت از جنگ هسته ای بعد از تحقیقات چندساله خود درباره تشعشعات هسته ای دیمونا گفت: کرانه باختری به محل دفن زباله ها تبدیل شده است و این وضعیت افزایش موارد ابتلا به بیماریها را به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها