فرار یک‌داعشی، پس از ماجرای زنده‌سوزاندن خلبان اردنی

فرار یک‌داعشی، پس از ماجرای زنده‌سوزاندن خلبان اردنی
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 - 15:02

یکی از عناصر اردنیِ داعش، پس از مشاهدۀ فیلمِ زنده سوزاندنِ خلبان اردنی، از داعش جدا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوعلی" شهروند 38 سالۀ اردنی است که در ماه ژانویه 2015 به داعش پیوست. وی که همسرِ نازای خود را طلاق داده و از کار اخراج شده بود، پس از آشنا شدن با عناصر افراطی داعش گمان می کرد که با پیوستن به این گروه تروریستی هم دین خود را کامل می کند و هم کاری مناسب می یابد!

ابوعلی که تنها چهار ماه عضو داعش بود، پس از جدا شدن از این گروه تروریستی، شیوۀ ادارۀ آن را روایت کرد.

وی گفت: برای عضویت در گروه داعش، تنها لازم بود که 75 لیره هزینه کنم و از مرز ترکیه عبور کنم، آن گاه به سادگی خود را در مناطقِ تحت کنترل داعش یافتم.

به نوشتۀ روزنامه انگلیسی "دیلی میل" ابوعلی که شاهد لحظاتِ زنده سوزاندنِ معاذ الکساسبه، خلبان اردنی بود، گفت: من به همراه سایر اعضای گروه داعش، در غاری نشسته بودم که ویدیوی زنده سوزاندن خلبان اردنی را برای ما نمایش دادند. من از مشاهدۀ آن صحنه ها بسیار متاثر شدم.

وی افزود: فرماندۀ داعش، در توجیه زنده سوزاندن خلبان اردنی می گفت، این یک قصاص عادلانه است، چون آن خلبان مسلمانان را بمباران کرده بود.

از آن جا که ابوعلی، تنها اردنی در جمعِ داعشی ها بود، اطرافیانش هنگام پخش فیلم او را زیر نظر داشتند و او که متوجه این مساله شده بود هیچ چیز نگفت، اما ترس و وحشت بر چهرۀ او آشکار شده بود، تا جایی که سرکردۀ داعش، چشم در چشم، به او می نگریست.

ابوعلی متوجه شد که پخش این فیلم، به مثابۀ آزمونی برای سنجش میزانِ وفاداریش به داعش است، زیرا وقتی خلبان را آتش زدند او زیر لب زمزمه کرد: "خدایا به دادم برس". سرکردۀ داعش از او خواست علتِ به زبان آوردن این عبارت را توضیح داد و ابوعلی در توجه این موضوع گفت: "چون من حیرت زده شده بودم و تنها اردنیِ جمع هستم و همه به من چشم دوخته بودند برای همین گفتم خدایا به دادم برس". این جواب، سرکردۀ داعش را قانع کرد.

ابوعلی سپس درباره ماجرای فرارش گفت: من به همراه اعضای داعش به شهرهای سوری و عراقی می رفتم و به کافی نت ها نزدیک می شدم، تا آن که یک روز، ایمیلی از همسرِ مطلقه ام دریافت کردم که از من خواسته بود برگردم. من نیز با همکاری چند نفر، توانستم بر روی یک موتورسیکلت، از چنگ داعشی ها فرار کنم.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها