تابلوهایی نژاد پرستانه علیه سوری ها و عراقی ها در دانمارک!

تابلوهایی نژاد پرستانه علیه سوری ها و عراقی ها در دانمارک!
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1395 - 20:51

العالم ـ وجود تابلوهایی در دانمارک که مهاجران را به سمت سوریه و عراق راهنمایی می کنند، بحث و جدل بسیاری در میان پناهندگان و مسئولان کشور بویژه احزاب سیاسی میانه رو برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در خیابان ها و جاده های شهر تیستد در شبه جزیره یوتلند دانمارک، علاوه بر تابلوهای نمایشگر مسیرومسافت، تابلوی کوچک دیگری نیز وجود دارد که یادآور می شود مسافت آنجا تا عراق 5317 کیلومتر است.

بنا به گزارشی که روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" روز سه شنبه 26 آوریل منتشر کرده است، تابلوی دیگری نیز نصب شده بود که نشان می داد سوریه 4426 کیلومتر از آنجا فاصله دارد.

بی شک مقام های دانمارک این تابلوها را نصب نکرده اند بلکه افرادی ناشناس به صورت غیرقانونی روز جمعه گذشته دست به چنین کاری زده بودند.

"حزب دانمارکی ها"ی مرتبط با جنبشهای راستگرای افراطی کسانی را که اقدام به نصب این تابلوها کرده، ستود و آن را متناسب با فراخوان حزب در مبارزه با "هجرت غیراروپایی ها" به تیستد دانست.

روزنامه "دی لوکال" به نقل از "دانیال کارلسون" رییس این حزب آورده است که "این حزب می خواهد که مهاجران را به سمت مسیر بازگشت هدایت کند. از این رو برای فراهم کردن جایگزین ناامنی که حاصل حضور گسترده مهاجران در تیستد است، فراخوانی در این شهر راه اندازی کردیم".

این تابلوها اما خشم برخی احزاب سیاسی میانه رو را برانگیخت؛ "برنل سکیبر" سخنگوی ائتلاف سرخ ـ سبز در دانمارک گفت: نصب این گونه تابلوها بسیار تاسف برانگیز است. این تابلوها حامل پیامی برای آوارگانی است که از جنگها گریخته اند، بدین مضمون که"ما شما را نمی خواهیم".

"مارکوس نوت" سخنگوی حزب لیبرال اظهار داشت که با وجود تمایل این حزب برای کاهش تعداد پناهندگان در دانمارک، اما این تابلوها حامل پیامی "نفرت انگیز" برای پناهندگان و آوارگان هستند.

این درحالی است که دانمارک در سال 2015 میلادی، حدود 21 هزار مورد تقاضای پناهندگي دریافت کرده است که در مقایسه با سالهای گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

حملات گروههای تروریستی به عراق و سوریه در پنج سال اخیر میلیون ها نفر از جمعیت این دو کشور را از خانه و کاشانه و شهرهایشان آواره کرده است.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها