محمد عبدالسلام درباره مذاکرات یمن چه گفت؟

محمد عبدالسلام درباره مذاکرات یمن چه گفت؟
پنج‌شنبه 9 ارديبهشت 1395 - 21:33

العالم - رئیس تیم مذاکره کننده جنبش انصار الله یمن با تاکید بر اینکه هیچ کس با تکروی نمی تواند در این کشور حکومت کند، گفت: هنوز توافقی درباره جدول کاری در مذاکرات کویت حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام رئیس تیم مذاکره کننده جنبش انصارالله در مذاکرات یمن با تاکید براینکه هیچ طرفی اجازه ندارد که به تنهایی و تکروی بر یمن حکومت کند، افزود: "نتیجه مسیر سیاسی در نهایت یک چیز و آن هم توافق خواهد بود".

درحالی که رسانه های خارجی و نیز رسانه های حامی ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ علیه یمن روز گذشته از موافقت دو تیم مذاکره کننده درباره جدول کاری سخن گفته بودند، محمد عبدالسلام تاکید کرد: هنوز توافقی نه در زمینه چارچوب کلی و نه درخصوص برخی نکات – آنطور که شایع شده است- وجود ندارد.

محمد عبدالسلام افزود: "مذاکرات به مرحله تثیبت آتش بس رسیده است؛ اما هنوز از این مرحله گذر نکرده است.

وی سقفی را برای مذاکرات سیاسی تعیین کرد و در گفت وگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: مهمترین مسئله همان توافق بر سر این مسئله است که مرحله کنونی "مرحله توافق است و هیچ طرفی نباید در مسیر تکروی کردن در حکومت بر کشور پیش برود".

محمد عبدالسلام بار دیگر بر موضع هیئت ملی یمن در مخالفت با ورود به نکات سیاسی - پیش از گذر از مرحله توقف کامل جنگ - تاکید کرد.

وی درباره پنج نکته مورد اختلاف بین دوطرف تصریح کرد: اولویت همان "شیوه طرح" است. سخن درباره تحویل سلاح در بیانیه اخیر (دو روز پیش) شورای امنیت آمده است ، اما جنبش انصار الله معتقد است که محتوای آن بهتر از اظهارات ولد الشیخ (نماینده سازمان ملل در امور یمن) در این باره قبل از آغاز مذاکرات بود.

6-9

پربیننده ترین خبرها