رایزنی قاهره و مسکو برای ازسرگیری پروازها

رایزنی قاهره و مسکو برای ازسرگیری پروازها
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 17:38

مسئولان مصری و روسی برای حل و فصل مسائل امنیتی و از سرگیری پروازهای هوایی بین دو کشور درپی حادثه سال گذشته سقوط هواپیمای روس بر فراز صحرای سینا، رایزنی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماکسیم ساکولف وزیر حمل و نقل روسیه و محمد البدری سفیر مصر در مسکو، در نشست مشترک، همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی را بررسی کردند.

وزارت حمل و نقل روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار مسائل همکاری مشترک در زمینه پرواز هوایی بین دو کشور بررسی شد و توافق برای ادامه کار در خصوص حل و فصل این مسائل صورت گرفت.

پروازها بین روسیه و مصر در پاییز 2015 میلادی به دنبال سقوط هواپیمای گردشگران روس بر فراز صحرای سینا در 31 اکتبر گذشته متوقف شد. مسئولان امنیتی روس این حادثه را اقدامی تروریستی توصیف کردند.

همزمان، ایمن موسی رایزن سفارت مصر خبر از سرگیری پروازهای هوایی بین کشورش و روسیه را تکذیب کرد و گفت: دوطرف به بحث درباره مسائل امنیتی ادامه می دهند.

در همین حال یکی از مدیران شرکت هواپیمایی مصر هم به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: خبر از سرگیری فروش بلیط برای سفر هوایی قاهره به مسکو در نوامبر امسال نادرست است و آنچه در بخش راهنمای سایت این شرکت اعلام شده، اشتباه بوده است.

یک منبع دیگر نیز در وزارت هواپیمایی مصر اطلاعات منتشر شده درخصوص آغاز فروش بلیط را تکذیب کرد و افزود: این امر امکان ندارد و هیچ اطلاعات جدیدی در این خصوص موجود نیست.

بخش گردشگری مصر از آغاز دوره بی ثباتی سیاسی در سال 2011 میلادی و نیز حادثه تروریستی سقوط هواپیمای روس بر فراز سینا با افت چشمگیری روبرو شده است. روسیه همه خدمات هوایی خود به مصر را به حالت تعلیق درآورده و برخی کشورهای اروپایی نیز پرواز به تفرجگاه ها و گردشگاه های مصر را ممنوع کرده اند.

7- 6 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها