گرگ‌ها در غوطه شرقی به جان هم افتادند!

گرگ‌ها در غوطه شرقی به جان هم افتادند!
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 23:01

غوطه شرقی شاهد شدیدترین درگیری در محورهای غرب، جنوب و شمال آن به جز شهر "دوما" است که دژ اصلی گروه تروریستی "جیش الاسلام" محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  درگیری با استفاده از انواع سلاح سبک، نیمه سنگین، خمپاره انداز و موشک های زمین به زمین در این منطقه جریان دارد. 
پایگاه اینترنتی "دمشق الان" به نقل از منابع مردمی در غوطه نوشت: "نبرد گرگ ها" صبح امروز توسط "فیلق الرحمن" و "جبهه النصره" با حمله به مواضع جیش الاسلام در کفربطنا، زملکا، حموریه و مناطق شرق و مرکز غوطه آغاز شد که طولی نکشید ده ها موضع جیش الاسلام از سوی فیلق و النصره تصرف شد.
همچنین دهها نفر از تروریست های جیش الاسلام به اسارت دو گروه تروریستی دیگر درآمده و به اماکن و بازداشتگاه های سری انتقال یافتند. 
جیش الاسلام با انتشار بیانیه ای مهاجمان به مواضعش را متهم کرد که دنباله رو شاخه "القاعده" هستند. این برای اولین بار است که جیش الاسلام به طور رسمی به وجود القاعده در غوطه اعتراف کرده است. 
منابع نزدیک به جیش الاسلام گفتند به این حملات پاسخ خواهند داد و هر گونه شورش در غوطه شرقی را به شدت سرکوب خواهند کرد.
همچنین مردم در این منطقه با برپایی چندین تظاهرات، از گروه های مسلح خواستند که درگیری ها را متوقف، گفت و گو با یکدیگر را آغاز و از جنگ و خونریزی خودداری کنند اما به نظر می رسد جنگ قدرت و کینه باعث شده پایانی برای این کشتار و درگیری خونین متصور نباشد.  
عمده خبرنگاران در غوطه شرقی ترجیح دادند در صفحات رسانه های خود به این درگیری نپردازند و همچنین بیشتر هماهنگ کنندگان کوشیدند به جزییات آن اشاره نکنند اما صدای درگیری بلندتر از آن است که فعالان این منطقه قادر به پنهان کردن آن باشند.
این در حالی است که شماری از مشایخ جیش الاسلام که محاصره شده اند مانند "سعید درویش" از طریق صفحه خود در "فیسبوک" شکسته شدن محاصره خود و همکارانشان را خواستارشوند.
جیش الاسلام از هنگام کشته شدن "زهران علوش" سرکرده این گروه، بدترین روزهایش را سپری می کند چه اینکه در صورت پیروزی فیلق الرحمن و جبهه النصره در این نبرد، غوطه شرقی در آتشی خواهد سوخت که در آینده نزدیک خاموش نخواهد شد چون بیشتر از یک گروه قادر به حکومت بر این منطقه نیست.    
کارشناسان معتقدند، غوطه شرقی مانند پیکری است که نمی تواند بیشتر از یک سر داشته باشد لذا در روزهای آتی یا سر جیش الاسلام و یا جبهه النصره قطع خواهد شد که در هر صورت درگیری این دو برای ارتش سوریه که در سکوت مراقب اوضاع است، خوب خواهد بود.  
جیش الاسلام که در گذشته لواء الاسلام و بریگارد اسلام نام داشت ائتلافی از گروه‌های سلفی است که در جنگ داخلی سوریه درگیر هستند.
زهران علوش سرکرده آن بود. وی متولد دوما و پدرش از مفتیان سلفی معروف سوریه است.
علوش مخالف تشکیل نظام‌های جمهوری و دموکراتیک بوده و از تاسیس یک حکومت اسلامی به سبک دوران خلفا حمایت می‌کرد.
زهران علوش سرانجام در روز ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ در حالی که به همراه چند فرمانده بلند پایه گروه جیش الاسلام در یک جلسه در منطقه غوطه شرقی دمشق حضور یافت، بر اثر حمله هوایی به همراه چند فرمانده دیگر گروه جیش الاسلام کشته شد.

7- 206 ـ 211
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها