زنان اروپا هم برای عروس شدن به داعش می پیوندند

زنان اروپا هم برای عروس شدن به داعش می پیوندند
شنبه 11 ارديبهشت 1395 - 16:46

العالم - رئیس پلیس اتحادیه اروپا، فاش کرد یک سوم از عناصر افراطی که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند زنانی هستند که برای اولین بار آموزش نظامی دیده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم «راب واینرایت» افزایش تعداد زنان اروپایی آموزش دیده در صفوف گروه تروریستی داعش را چالشی قابل تامل توصیف کرد.
سایت "اینترنشنال بیزینس تایمز" به نقل از رئیس پلیس اتحادیه اروپا گفت، زنانی که از انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به مناطق اشغال شده مسافرت می کنند فقط به دنبال ازدواج یا انجام وظایف سنتی و روتین یک زن نیستند بلکه بسیاری از آنها آموزشهای رزمی دیده و مهارتهای میدانی پیدا کرده اند.
رئیس پلیس اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که یک سوم از عناصر افراطی که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش یه مناطق اشغال شده می روند، زنانی هستند که برای اولین بار آموزش نظامی دیده اند.
وی گفت این تعداد درمقایسه با آمار 2014 افزایش چشمگیری یافته است زیرا در این سال از هر هفت نفری که با سوریه و عراق می رفتند یک نفر زن بود.
«واینرایت» که در کنفرانس کمیته امور داخلی در پارلمان انگلیس سخنرانی می کرد در ادامه گفت: گزارشها به انگیزه های مختلفی در میان این افراد اشاره دارند؛ برخی برای جنگیدن می روند و برخی برای اینکه عروس داعشیها شوند. این مسئله ابعاد مختلفی دارد. به طوری که یک زن افراطی تونسی گفت که صدها زن پس از دریافت آموزش نظامی و آموزش چگونگی استفاده از اسلحه در صفوف داعش در لیبی می جنگند. کما اینکه گزارشهایی در دست است که نشان می دهند زنان انگلیسی هم در صفوف داعش می جنگند.
واینرایت افزود حدود 5 هزارو 300 نفر از شهروندان اروپایی تاکنون به عراق و سوریه سفر کرده اند. برخی از آنها دستگیر و زندانی شده اند؛ برخی دیگر نیز تحت برنامه های بازآموزی هستند.
وی در ادامه گفت به این ترتیب تعداد زیادی از تروریستها اکنون در اروپا آزادنه می چرخند و این بدان معناست که اروپا هر آن در معرض حملات تروریستی به مراتب بزرگتر از حملات یازده سپتامبر در امریکا قرار دارد.

خط و نشانهای واشنگتن برای "داعش"
وزارت دفاع امریکا، پنتاگون پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد فرماندهی عملیات دفاع و حملات سایبری امریکا "سایبرکام" سعی می کنند با قطع دسترسی داعش به اینترنت، آن را در "انزوای مجازی" قرار دهد.
اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا در جلسه کمیسیون نیروهای مسلح امریکا در مجلس سنا گفت که این اولین عملیات رزمی بزرگ سایبرکام است.
وی خاطرنشان کرد این واحد نقش مهمی در عملیات نظامی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا بر ضد گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ایفا می کند.
اشتون کارتر در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید گفت هدف از اعمال این انزوا، مختل کردن شبکه فرماندهی و کنترل در داعش و تحلیل بردن توان آن برای نقل و انتقال پول و پایان دادن به تسلط این گروه بر مردم عادی و جلوگیری از عضوگیری آن است. وی گفت: آنها را بمباران می کنیم و دستشان را از اینترنت قطع می کنیم.
ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا نیز در همین جلسه گفت این اقدام در جهت تکمیل تحرکات میدانی ائتلاف صورت می گیرد وی خاطرنشان کرد تمرکز ما بر عملیاتهایی است که داعش در خارج از (مناطق اشغال شده) ممکن است انجام دهد.

208-8-9

پربیننده ترین خبرها