کتاب جدید شیخ نمر که آل سعود را رسوا می کند

کتاب جدید شیخ نمر که آل سعود را رسوا می کند
شنبه 11 ارديبهشت 1395 - 23:14

همزمان با صدمین روز اعدام شیخ نمر باقر النمر، عالم مبارز عربستانی، به دست رژیم آل سعود، مرکز فرهنگی "کیتوس" با برگزاری مراسمی در بیروت، از کتاب "مرافعة کرامة" ( دفاعیات کرامت) رونمایی کرد . این کتاب در بر دارندۀ متن دفاعیات شیخ نمر از خود در برابر دادگاه آل سعود است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، تعداد زیادی از فعالان حقوقی، سیاسی و رسانه ای با شرکت در این مراسم، ضمن اعلام همراهی خود با خواسته های بر حقی که شیخ نمر در راه آن مبارزه کرد، اقدام های سرکوب گرانۀ رژیم سعودی را که بازداشت و اعدام علما و فعالان سیاسی و حقوق بشری تنها بخشی از آنست، محکوم کردند و جنایت ددمنشانۀ این رژیم علیه شیخ نمر را سر آغاز فروپاشی آن دانستند.

شرکت کنندگان در این مراسم، همچنین، با تاکید بر اینکه رژیم سعودی تمام حقوق انسانی را زیر پانهاده است، با طرح این پرسش که "چگونه می توان حضور نمایندۀ عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل را هضم کرد"، خواستار اخراج این کشور از آن شورا شدند.

شیخ نمر، که با خودداری از پذیرش وکیل مدافع، تصمیم گرفته بود خود دفاعیاتش را در دادگاه عرضه کند، پس از اصرار فراوان توانست "کاغذ و قلمی" دریافت کند و دفاعیات خود را مکتوب نماید. این دست نوشته ها در کتاب "مرافعة کرامة" گرد آمده است تا نسل اندر نسل به آزادگان جهان جهان منتقل شود.

پربیننده ترین خبرها