کاظمین در احاطۀ 12 میلیون عاشق ..

کاظمین در احاطۀ 12 میلیون عاشق ..
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 12:13

12 میلیون عاشق، بارگاه امام موسی کاظم علیه السلام را احاطه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در سالروز شهادت هفتمین ستارۀ آسمان ولایت، حضرت باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه السلام، شهر کاظمین در شمال بغداد، به پایتخت زائران عاشق تبدیل شد.

برپایه این گزارش، شمار زائرانی که از شهرهای مختلف عراق و ایران و کشورهای عربی و اسلامی به کاظمین شتافتند، به 12 میلیون رسید و این در حالی است که حرکت زائران به سمت این شهر، همچنان ادامه دارد.

این 12 میلیون زائر، خطر داعش را به جان خریده و عاشقانه، جان بر کف نهادند و پای پیاده به سمت کاظمین، حرکت کردند؛ به همین سبب، نیروهای امنیتی عراق از یک سو و بسیج مردمی این کشور از سوی دیگر 90 هزار نیروی خود را در خدمتِ حفظِ جان این زائران قرار دادند.

سپهبد عبدالامیر الشِمّری فرماندۀ عملیات بغداد

 

 

در همین راستا، تمامی واحدهای خدمات رسانی دولتی، حساب سود و زیان را کنار گذاشته و تمامی پرسنل فنی و انسانی خود را برای خدمت به زائران امام موسی کاظم، بسیج کردند.

در این میان، هیئت ها و موکب های عزاداری، در خدمت رسانی به زائران امام هفتم، سنگ تمام گذاشتند؛ 3800 موکب در داخل بغداد که 1200 موکب، در داخل شهر کاظمین و 2600 موکب در مناطق مختلف بغداد مستقر هستند، ارائۀ تمام امکانات خدماتی لازم برای زائران را به عهده گرفتند.

واحدهای پزشکی و درمانی نیز ضمن لغو تمامی مرخصی ها، 170 مرکز امداد و درمان در بغداد و اطراف آن ایجاد کردند و 100 درصد نیروهای خود را در این مراکز به کار گرفتند و خدمات رسانی رایگان را در دستور کار قرار دادند. علاوه بر این، 65 آمبولانس نیز برای امدادرسانی به زائران، به خدمت گرفته شدند.

 

205

پربیننده ترین خبرها