نظر سرلشکر سلیمانی درباره شهدای مدافع حرم

نظر سرلشکر سلیمانی درباره شهدای مدافع حرم
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 13:05

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شرط شهید شدن را شهید بودن دانست و گفت: هوشمندی و ذکاوت به جمع‌آوری مال نیست؛ در مسئله درک مقام شهدا، نباید تردید کنیم که آنها دارای اعجاز هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر سلیمانی  فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز(سه‌شنبه) در کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان، گفت: باید با معارف شهدا آشنا شویم. تا کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود و اگر امروز کسی که کلام شهید از اخلاق، رفتار و کلام او استشمام شد، بدانید که او شهید خواهد شد.
وی با بیان اینکه کسی بدون علم، عالم نمی‌شود، شرط شهید شدن را شهید بودن دانست و تصریح کرد: شهید حجاب‌های ظلمانی را کنار می‌گذارد و به جایگاه لقاءالله نائل می‌شود.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهدای حرم، هوشمندی و ذکاوت دارند، تاکید کرد: هوشمندی و ذکاوت به جمع‌آوری مال نیست. ما در مسئله درک مقام شهدا، نباید تردید کنیم که آنها داری اعجاز هستند؛ استمداد طلبیدن از شهدا یک حقیقت است. شهید چون اخلاص پیدا کرده پس به اتصال به رسول الله پیدا کرده است.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه هیچ مرجعی در عالم شیعه قادر نبود کاری که امام کرد را انجام دهد، خاطر نشان کرد: بیش از 13 قرن اسلام، اسلام امویان، اسلام عباسیان و ... حاکم شد و همه اختلافات را شکل داد اما امام ملت ایران را شایسته دفاع از اسلام ناب دید؛ امام با این کار ایران را هم را نجات داد. مگر امکان داشت بدون اسلام، 8 هزار جوان از گیلان برود در فاصله هزار کیلومتری در مرزهای شلمچه از ایران دفاع کند.
وی تأکید کرد:  امروز در دفاع از نظام اسلامی مساوی است با دفاع از اسلام؛ امام حفظ نظام را اوجب واجبات دانستند چرا که اگر نظام صدمه ببینید، نماز صدمه می بیند.
فرمانده نیروی قدس با اشاره به تحولات منطقه از جمله عراق و سوریه، گفت: اینکه ایران اینقدر ثبات و امنیت دارد. جمهوری اسلامی با کدام نظام قابل مقایسه است با ترکیه؟؛ نظام هم دیروز ارزش این را داشت که 8 هزار نفر شهید بشود و هم امروز این ارزش را دارد که هزاران نفر برای آن شهید بشوند.
سرلشکر سلیمانی خاطرنشان کرد: ۳۰ سال است که در یک جنگ پیوسته دشمن را به زانو در آورده‌ایم.
وی گفت: استقلال در همه ابعاد در فرهنگ، دین، موضوعات اقتصادی و فرهنگی ما قابل بحث است؛ استقلال تنها به تمامیت ارزی بر نمی‌گردد. شهدای ما برای باقی استقلال شهید شدند؛ سی سال است که یک جنگ پیوسته علیه ما وجود دارد اما ما به دلیل داشتن ملتی با وفا و رهبری شجاع، دشمن را به زانو در آورده‌ایم.
سلیمانی با بیان اینکه"جامعه‌ای صالح می‌شود که افراد صالح بر آن حکومت کنند"، گفت: من معذورم از اینکه بگویم دستاورد خون شهدا در جهان اسلام چیست.
منبع: تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها