ورود داعش به منطقه مسیحی‌نشین شمال موصل

ورود داعش به منطقه مسیحی‌نشین شمال موصل
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 - 18:13

العالم - گروه تروريستي داعش منطقه مسيحي‌نشين " تللسقف" در شمال شهر موصل در شمال عراق را به اشغال خود درآورد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، يك افسر نيروهاي پيشمرگه كُرد گفت: عناصر داعش منطقه مسیحی نشین "تللسقف" واقع در فاصله حدود 30 كيلومتري شمال شهر موصل در استان نينوا را به اشغال خود درآوردند.

خبرگزاري آناتولي تركيه به نقل از این منبع که خواست نامش فاش نشود، نوشت: عناصر گروه تروريستي داعش پس از حمله شديدي كه در آن از خودروهاي بمب گذاري شده و عاملان انتحاري استفاده كردند، منطقه "تللسقف" را تحت سيطره خود درآوردند.

بنا به اعلام منبع یاد شده، در اين درگيري ها چند نفر از نيروهاي مسيحي كه با نيروهاي پيشمرگه همكاري و از اين منطقه حمايت مي كردند، كشته و زخمي شدند.

عناصر گروهک داعش تابستان 2014 منطقه تلسقف را به اشغال خود درآورده بودند، اما نيروهاي پيشمرگه چند روز پس از اشغال آن، موفق به آزادسازي تلسقف شده بودند.

همچنین "اسماعيل المحلاوي" فرمانده عمليات الانبار در ارتش عراق گفت: نيروهاي عراقي در اين استان صبح امروز (سه شنبه) عمليات نظامي براي آزادي سه منطقه و جاده اي مهم در جنوب فلوجه - بزرگ ترين شهر استان الانبار- را آغاز كردند.

به گفته المحلاوي، اين عمليات از سه محور آغاز شده و در آن، افزون بر نيروهاي ارتش، نيروهاي عشاير به همراه جنگنده هاي ائتلاف بين المللي مشاركت داشتند و هدف از اجراي اين عمليات، آزادسازي مناطق الحصي، الفحيلات و البوعاصي درجنوب فلوجه و آزادسازي جاده اي به طول 7 كيلومتر است.

گروهک تروریستی داعش 19 خرداد ماه سال 93 در یورش به کشور عراق طی چند روز توانست حدود 50 درصد خاک این کشور را به تصرف خود دربیاورد؛ پس از این یورش در ماه های اخیر  نیروهای عراقی و الحشد الشعبی موفق شدند چندین شهر و منطقه را از دست تروریست های داعش آزاد کنند. 

215- 201
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها