رویترز: سیسی دروغ می گوید!

رویترز: سیسی دروغ می گوید!
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 07:56

خبرگزاری رویترز با ارایه گزارشی عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر را به دروغ گویی درباره میزان درآمد کانال سوئز متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رویترز در این گزارش ادعای عبدالفتاح سیسی درخصوص کسب بالاترین میزان درآمد از کانال سوئز از زمان افتتاح پروژه جدید این کانال را رد کرد.

در این گزارش آمده است که درآمد کانال سوئز در ژانویه گذشته در سال 2015 میلادی کاهش یافته است.

به نوشته این خبرگزاری، سیسی در سخنرانی خود در جشن برداشت محصول گندم گفت: "شنیدم که مردم می گویند درآمدهای کانال سوئز کم شده است...البته که نه... بلکه افزایش یافته است...من مسئولانه حرف می زنم".

سیسی در عین حال ارزش درآمدهای کانال سوئز یا میزان افزایش درآمدهای حاصله را اعلام نکرد.

آمار و ارقام نهاد اداره کننده کانال سوئز نشان می دهد که درآمدهای کانال در سال گذشته و همچنین در دوماهه اول سال جاری کاهش داشته است.

این نهاد در ماه ژانویه کاهش درآمدهای کانال در سال 2015 میلادی به 5.175 میلیارد دلار را نشان می دهد زیرا میزان درآمد در مدت مشابه قبل از آن 5.465 ملیارد دلار بوده است که مقایسه این دو آمار از کاهش 290 میلیون دلاری درآمد حکایت دارد.

ناجی امین مدیر اداره برنامه ریزی نهاد اداره کننده کانال سوئز در کنفرانسی مطبوعاتی برای اعلام درآمدهای سال 2015 میلادی علت کاهش درآمد کانال در سال گذشته را به علل متعدد مربوط به حق برداشت مخصوص (SDR)  و کاهش جهانی قیمت نفت دانست.

حق برداشت مخصوص (Special Drawing Right  یا به طور اختصاری  SDR) توسط صندوق بین المللی پول بعنوان نوعی ذخیره (در کنار طلا یا ارزهای خارجی) برای کشورها ابداع شده است.

این نهاد پیش بینی کرده است که درپی افتتاح پروژه کانال جدید سوئز در اوت گذشته، میزان درآمد با عبور کشتی ها از کانال سوئز تا سال 2023 میلادی به 13.2 میلیارد دلار برسد.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها