کشته شدن 8 پلیس در اطراف قاهره

کشته شدن 8 پلیس در اطراف قاهره
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 - 10:20

وزارت کشور مصر صبح یکشنبه از کشته شدن 8 نیروی پلیس در حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی در اطراف شهر حلوان در جنوب قاهره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که یکی از کشته ها ستوان یکم نیروی پلیس بوده است.

برخی گزارشها حاکی است این افسر دراداره آگاهی پلیس حلوان فعالیت داشت. هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

به دنبال این حمله، شرایط امنیتی خاص در منطقه برقرار شد و شمار زیادی از نیروهای امنیتی برای شناسایی عاملان این حمله اعزام شدند.

وزارت کشور مصراعلام کرد: مهاجمان در این حمله مینی بوس حامل نیروهای لباس شخصی پلیس را که در حال ماموریت برای بررسی وضعیت امنیتی این منطقه به سر می بردند، هدف قرار دادند.

بیانیه این وزارتخانه حاکی است مهاجمان که سوار بر خودروی کوچکی بودند؛ سد راه خودروی حامل نیروهای امنیتی شده و 4 نفر که در صندوق عقب پنهان بودند پیاده شده و با سلاح های خودکار به سوی آنان شلیک کردند و پا به فرار گذاشتند.

نیروهای امنیتی آثار گلوله های زیادی را بر بدنه مینی بوس حامل نیروهای امنیتی مشاهده کردند.

شهر حلوان منطقه صنعتی پرجمعیتی است که در گذشته شاهد تظاهرات هواداران اخوان المسلمین بود، و این نخستین بار است که چنین حملاتی در آن صورت می گیرد.

برخی مناطق مصر از جمله قاهره، پایتخت، نیز هر از گاهی شاهد حملات مسلحانه ای علیه نیروهای امنیتی است. مقامات مصر، گروه اخوان المسلمین را عامل این حملات می دانند.

گفتنی است گروههای  مسلح  تندرو از جمله گروه "ولایت سینا" که گفته می شود یکی از شاخه های گروه تروریستی داعش است، درمنطقه سینا واقع در شمال شرق مصر فعالیت دارد.

217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها