دو تهدید اصلی برای مذاکرات صلح یمن

دو تهدید اصلی برای مذاکرات صلح یمن
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 - 14:36

منبع وابسته به هیئت ملي يمن در بیانیه ای اعلام کرد: پرواز هواپيماها و حملات هوايي عربستان به مقر كميته آتش بس در مأرب و گسیل نیروهای آمریکایی به یمن، مذاكرات صلح را تهديد مي كند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم این منبع خاطرنشان کرد که ادامه حملات عربستان سعودی و به ويژه اقدام آمرکیا در اعزام نیروهای زمینی، هوايي و دريايي به یمن، موفقیت مذاکرات را غيرممكن مي سازد.

در بیانیه هیئت ملي يمن آمده است: در وهله اول بايد اقدامات نظامي و جنگي متوقف شود زيرا استقرار نیرو از طريق كشتي ها مساله بسيار خطرناكی است و حملات جنگنده ها گفتگوها را تهديد مي كند و دربردارنده پيامي خطرناك است.

پایگاه المسيره نت خاطرنشان کرد که در این بیانیه، از واكنش هيئت رياض به حضور نظاميان آمريكايي در جنوب يمن ابراز تاسف شده و در این بیانیه آمده است: " آن ها هم بايد به نفوذ نيروهاي بيگانه و اعزام تفنگداران دريايي به شهرهاي يمن اعتراض كنند".

منبع ياد شده تاكيد كرد كه بحران يمن راه حل امنيتي و نظامي ندارد و تنها راه حل آن از مسیر سياسي است.

این منبع افزود: هيئت رياض، يكی از طرف های جنگ و دشمن است و نمي تواند جزو دولت باشد.

منبع ياد شده اظهار داشت: ماموريت ها و وظایف ذكر شده در پيام "اسماعيل ولد الشيخ احمد" فرستاده سازمان ملل به يمن درباره كميته ها، وظایفی نیست که قبلا در باره آن توافق شده است همچنان كه مادامي كه درباره ساختار دولت و قدرت در مرحله انتقالي توافق نشود، در عملكرد كميته ها پيشرفتي حاصل نخواهد شد و توافق شده است كه اين كميته ها نقطه نظرها و نه وظايف را بررسي كنند.

اين منبع بر لزوم توافق درباره مسائل مهم و اساسي تاكيد كرد و افزود: مادامي كه درباره قضاياي مهم توافق نشود، عملكرد كميته ها پيچيده خواهد بود و هيچ پيشرفتي حاصل نخواهد شد.

درشرايطي كه نيروهاي آمريكايي درپايگاه هوايي العند و ورود بيش از 200 نظامي آمريكايي به المكلا، جنگنده هاي سعودي حملات هوايي خود را تشديد كرده و مناطق بسياري را هدف قرار داده اند كه اين مساله، نشان دهنده تمايل متجاوزان سعودي وهم پيمانانشان به ادامه تجاوز به يمن است.

215 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها