بازنگری کردها در توافقهای خود با بغداد

بازنگری کردها در توافقهای خود با بغداد
دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 - 12:37

دبیر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی با رییس مجلس این کشور، وضعیت سیاسی، پارلمانی و اداری این کشور را بحرانی توصیف کرد و از تصمیم کردها برای بازنگری در سیاستها و توافقهای خود با بغداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، "ملا بختیار" دبیر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق که جلال طالبانی رییس جمهور پیشین عراق رهبری آن را برعهده دارد، افزود: کردها در سیاستها و توافق های خود با بغداد بازنگری خواهند کرد.
وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد: وضعیت سیاسی، پارلمانی و اداری کشور بحرانی است و کردها بخشی از این راهکار خواهند بود.

دبیر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق حمله به پارلمان و نمایندگان مجلس را محکوم کرد و گفت: حوادث پارلمان تاثیرات منفی بر کشور داشته و باید با هم در خصوص بررسی و حل این مشکل تلاش کنیم.

بختیار افزود: گروههای کرد مساله بازگشت نمایندگان خود به پارلمان در بغداد را بررسی و در سیاستها و توافقات خود با بغداد بازنگری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات سیاسی کشور باید حل و فصل شود، نمی شود هیچ گروهی را از جلسات مجلس دور نگاه داشت.

حل بحران سیاسی عراق با توافق همه گروه ها میسر است

سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق نیز با تاکید بر ضرورت بررسی دیدگاههای مختلف نمایندگان پارلمان گفت: حل وضعیت موجود به توافق همه گروهها نیاز دارد.

وی افزود: با کسانی که به پارلمان و نمایندگان حمله کردند باید بر اساس قانون برخورد شود و با استناد به قانون به این مساله رسیدگی خواهد شد.

سلیم الجبوری روز شنبه برای مذاکره درباره بازگرداندن نمایندگان کرد به بغداد و شرکت در جلسه پارلمان به سلیمانیه عزیمت کرده بود.

217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها