موج تازه ورود تروریستها از ترکیه به حلب

موج تازه ورود تروریستها از ترکیه به حلب
پنج‌شنبه 23 ارديبهشت 1395 - 13:02

العالم - مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در سوریه اعلام کرد که گروههای تروریستی آتش بس را در طول 24 ساعت گذشته 9 بار نقض کردند و یکصد تروریست از ترکیه وارد شمال حلب شدند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، مرکز حمیمیم در بیانیه خود اعلام کرد: عناصر مسلح گروه موسوم به "تیپ سلطان مراد" محله شیخ مقصود شهر حلب را با موشک انداز و تیربار هدف قرار دادند که به جان باختن هشت غیرنظامی منجر شد.

براساس این بیانیه، گروه مسلح موسوم به "جیش السلام" نیز به محله لازراء در بخش غربی شهر با گلوله خمپاره حمله کردند.

این مرکز افزود: تروریست های گروه موسوم به "احرار الشام" نیز مواضع ارتش سوریه را در اطراف روستای بریشه در ریف لاذقیه با سه گلوله خمپاره هدف قرار دادند.

براساس این بیانیه، تروریست های جیش الاسلام چند گلوله خمپاره به مواضع ارتش سوریه در اطراف شهرک حرستا در ریف دمشق شلیک کردند.

این مرکز به نقل از منابع محلی در ریف حلب گفت: حدود 100 تروریست جبهه النصره از خاک ترکیه وارد روستای کفر حمره در ریف شمالی حلب شدند.

به گفته این مرکز، شماری از خودروهای باری حامل مهمات دست ساز حاوی مواد سمی که برپایه گاز کلر ساخته شده است، در طول 24 ساعت گذشته از استان ادلب وارد اراضی شمال حلب شد که گروه تروریستی جبهه النصره در آن مستقر است.

این مرکز تاکید کرد: عناصر جبهه تروریستی النصره به عملیات نظامی خود علیه مواضع ارتش سوریه در اطراف شهر حلب برای بر هم زدن رژیم آتش بس ادامه می دهد و عناصر جبهه النصره اردوگاه آوارگان حندرات در ریف شمالی شهر حلب را با گلوله های خمپاره و توپخانه پنج بار هدف قرار دادند.

6-9

پربیننده ترین خبرها