تحرکات ارتش ترکیه و آوارگی مرزنشینان شمال عراق

تحرکات ارتش ترکیه و آوارگی مرزنشینان شمال عراق
شنبه 25 ارديبهشت 1395 - 20:08

اهالی یک روستای مرزی در شمال عراق که به دنبال حمله هوایی و توپخانه ای آنکارا آواره شده اند، دخالت فوری طرف های ذی‌ربط را برای پایاند دادن به این وضع خواستار شدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، محمد طاهر از اهالی روستای مرزی اوره در حومه استان دهوک، به سومریه نیوز گفت: همه‌ی ساکنان روستای اوره در مرز عراق و ترکیه به دنبال حمله هوایی و توپخانه ای ترک‌ها به اطراف این روستا، از ترس آواره شده اند.

وی با اشاره به این که این حمله خسارت مالی سنگینی به مزارع، منازل و خودرهای اهالی این روستا وارد کرده است، گفت: اهالی روستای اوره همه اموال و دارایی های خود را برای یافتن مکانی امن رها کرده اند.

طاهر، طرف های ذی‌ربط را به مداخله فوری برای پایان دادن به حملات ترکیه به ساکنان بی گناه مناطق مرزی عراق، خواستار شد.
روستای اوره از توابع شهر المعادیه در استان دهوک در 3 کیلومتری مرز عراق با ترکیه واقع شده است و 40 خانواده در آن زندگی می کنند که کشاورزی و دامداری تنها منبع درآمد همه آنها محسوب می شود؛ پیشتر نیز این روستا بارها هدف حملات ارتش ترکیه قرار گرفته بود.

جنگنده های ارتش ترکیه دیروز جمعه به دنبال اعلام خبر سرنگونی یک فروند بالگرد نظامی ترکیه در نزدیک مرزهای عراق به دست شاخه نظامی حزب کارگران کردستان، مواضع این حزب را  در نوار مرزی عراق و ترکیه بارها هدف قرار دادند.

7- 213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها