ارتش سوریه مزارع نولا را آزاد کرد+فیلم

يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 15:15

ارتش سوریه و متحدانش مزارع نولا واقع در جنوب غربی غوطه شرقی در حومه دمشق را آزاد و حمله گروه تروریستی داعش به ارتفاعات الهایل در حومه شرقی حلب را دفع کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش سوریه همچنین مسیر امدادرسانی به تروریستهای مسلح بین مزارع الرکابیه و محور دیر العصافیر در غوطه شرقی و مسیر کمک رسانی به تروریستها بین زبدین و منطقه "بالا" را نیز قطع کردند.
ارتش سوریه با پیشروی در دو محور زبدین و نولا در غوطه شرقی دمشق، پس از دفع حملات تروریستهای مسلح، از شش محور دست به ضد حمله زده و مزارع نولا را آزاد کرد.

تخریب تونل های تروریست ها
ارتش سوریه پس از آزاد سازی این مناطق به پاکسازی آن مبادرت و تعدادی مین و تله انفجاری را خنثی کرد و شبکه تونلهای زیرزمینی تروریست ها را در این منطقه تخریب کرد.
حسن حسن، کارشناس مسائل نظامی به خبرنگار العالم گفت: غوطه شرقی دروازه دمشق به سوی بادیه است لذا هر نوع پیشروی در این محور از اهمیت استراتژیکی بسیار زیادی برخوردار است.
وی افزود: نکته اصلی که نباید از آن غافل بود این است که با وجود نقض مکرر آتش بس از سوی گروههای تروریستی نباید به هیچ وجه با این گروهها که جز با آتش ساکت نمی شوند، مدارا کرد.
این کارشناس نظامی در ادامه گفت: جدا کردن مسیر ارتباطی بین این روستاها و مناطق اطراف، امکان حرکت و جابجایی را از گروههای تروریستی گرفته و مانع امدادرسانی به آنها هنگام گلوله باران ارتش سوریه می شود. همزمان امکان جبران خسارت و تأمین سلاح نیز از آنها گرفته شده است.

شکست سنگین النصره در منطقه العصافیر

بنابر این گزارش، ارتش سوریه مسیر ارتباطی بین محور دیر العصافیر با مزارع الرکابیه، که پیش از این آزاد شده بود، به تصرف خود درآوردند. به این ترتیب مسیر امدادرسانی به گروههای مسلح از زبدین به طور کامل قطع شد. یک مسیر امدادرسانی دیگر نیز که شهرک زبدین به منطقه "بالا" را متصل می کرد پس از سیطره ارتش بر منطقه، به طور کامل قطع شد.
تمام مناطق یاد شده پیش از این در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره بود و این گروه تروریستی در مقایسه با سایر گروهها، حضور قدرتمندانه ای در این مناطق داشت.

در همین حال گروههای مسلح هم در غوطه شرقی نیز با یکدیگر درگیر شده و به سوی هم اسلحه کشیدند.

مسیر ارتباطی الدلبه و مرج السطان پاکسازی شد
از سویی ارتش سوریه با تصرف منطقه "حوش العدمل"، مسیر ارتباطی بین "الدلبه" و "مرج السلطان" را پاکسازی و محدوده برخورد با تروریستها را به حداقل رسانده است. همچنین امکان تحرکات نظامی در این منطقه به خوبی فراهم شده است و به زودی شاهد تغییرات چشمگیری در حوزه میدانی در شرق پایتخت خواهیم بود.

ارتش سوریه پس از پیشرویهای سریع و برهم زدن محاسبات تروریستهایی که سعی داشتند به غوطه شرقی دمشق نفوذ کنند، تحرکات عناصر مسلح را که قصد داشتند پنهانی خانواده های خود را از شهرک زبدین خارج کرده و به "دوما البایکه" ببرند، زیر نظر گرفت این تحرکات نشان می دهد که روحیه تروریستها که با هم درگیر شده اند، به شدت در هم شکسته است.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها