تدمر، غبار "داعش" را از خود می زداید

دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 - 19:21

تدمر(العالم) – سوریه با همکاری سازمان های بین المللی درصدد بازسازی شهر باستانی "تدمر" است که مدتی قبل از اشغال گروه تروریستی "داعش" آزاد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از شهر باستانی تدمر سوریه، سازمان "یونسکو" مدتی قبل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از این شهرتاریخی که تا حد زیادی از آثار و اصالتش با وجود وارد شدن خسارت گسترده به آن از سوی تروریست های داعش باقی مانده است؛ حفاظت می کند. 
"روشیرا کامبوج" سفیر هند در یونسکو به شبکه خبری "العالم" گفت: این اولین سفر من به تدمر است، مکانی بسیار فوق العاده که آنچه در آن دیدم نه میراث سوریه بلکه میراث بشریت است.
تدمر که نماد تمدن های شرق و غرب است امروز هویت منحصر به فرد دیگری دارد و آن این که مرکز زنده میراث باستانی جهان است به ویژه پس از آنکه به منطقه نبرد، جنایت های و کشتار گروه تروریستی داعش تبدیل شده بود.
همین تحول است که باعث شد حکومت سوریه تمام تلاش خود را با همکاری سازمان های بین المللی برای بازسازی آن صرف کند.
"دارکو تاناسکوویچ" سفیر "صربستان" در یونسکو گفت: فاجعه آمیز است که این همه وقت صرف شد تا بازیگران بین المللی درباره سرنوشت داعش در این منطقه به توافق برسند، اگر همه به مسئولیت هایشان عمل می کردند چنین وضعی استمرار نمی یافت، می بایست تصمیم سیاسی اتخاذ می شد که البته اتخاذ شد و به نظر من درسی برای همه ماست.  

206-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها