مسعود بارزانی : عراق عملاً تقسیم شده است!

مسعود بارزانی : عراق عملاً تقسیم شده است!
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 - 12:12

رئیس منطقه کردستان عراق مدعی شد که این کشور عملاً تقسیم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی گفت: عراق عملاً تقسیم شده است و نوع قومیت ها مرزهای این کشور را تعیین و ترسیم کرده است.
رئیس منطقه کردستان عراق در بیانیه ای به مناسبت صدمین سالگرد امضای توافقنامه سایکس پیکو اعلام کرد : فرصتی تاریخی در این شرایط سخت کنونی برای همگان فراهم شده است و اگر گروه های سیاسی به بهانه های مختلف از این فرصت تاریخی استفاده نکنند ، مردم سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد.
بارزانی افزود : در این برهه مرزها و حاکمیت هیچ معنا و مفهومی ندارد و توافقنامه سایکس پیکو پایان یافته است و جامعه جهانی به جای نادیده گرفتن مشکلات مردم عراق باید برای یافتن راه حلی واقعی برای مشکلات این کشور و خاورمیانه تلاش کند.
رئیس منطقه کردستان مدعی شد: پس از 100 سال تقسیم و تلاش و مشکلات ، ملت کردستان همه راه ها را برای حفاظت از وحدت عراق به عنوان کشوری واقعی امتحان کرد.  
بارزانی گفت : ملت کردستان مسئول اوضاع کنونی عراق نیست. داعش مرزها را در عراق ، سوریه و کشورهای دیگر از بین برده و مرزهای جدیدی ایجاد کرده است.
بارزانی بار دیگر از تصمیم خود برای تشکیل کشور کردستان در شمال عراق خبر داد و گفت : ما دولت بغداد را به مذاکرۀ جدی با منطقه کردستان برای یافتن راه حلی جدید برای مشکلات و اختلافات فیمابین دعوت می کنیم و اگر دولت بغداد و منطقه کردستان نتوانند با همدیگر همکاری کنند ، ما (کُردها) برادران و همسایۀ خوبی خواهیم بود!

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها