کمیسیون اروپا هشدار داد:

ارتباط لغو ویزای ترکیه با تروریسم در اروپا

ارتباط لغو ویزای ترکیه با تروریسم در اروپا
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 - 14:07

کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد که لغو روادید بین ترکیه و اتحادیه اروپا خطر وقوع حملات تروریستی در کشورهای اروپایی را افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیسیون اروپا در گزارش خود اعلام کرد: به محض لغو روادید ورود به اروپا، تعدادی از تروریست ها برای دست یابی به گذرنامه تلاش خواهند کرد.
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز سه شنبه به نقل از ریچارد دیرلاو رئیس پیشین سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) گزارش داد: توافقنامه مشکوک ترکیه و چند کشور اروپایی، در حکم گذاشتن بنزین در کنار آتش است .
دیرلاو خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا اگر قادر به کنترل سیل مهاجران نباشد، در آینده نزدیک با انقلابی مردمی مواجه خواهد شد .
کمیسیون اروپا در گزارش خود اعلام کرد: تبهکاران و تروریست ها درپی اجرای طرح ورود به اروپا بدون روادید، تلاش خواهند کرد که گذرنامه ترکیه را برای ورود به کشورهای اروپایی به دست بیاورند، و به دور از چشم مراقبان  به این کشورها بروند.
چند کشور اروپایی و ترکیه توافقنامه ای را امضا کرده اند که طبق آن دولت آنکارا در قبال بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به خاک خود امتیازاتی همچون لغو روادید ورود اتباع تُرک به چند کشور اروپایی منطقه شینگن به دست می آورد، ولی ترکیه برای به دست آوردن امتیازات باید 72 شرط اتحادیه اروپا را اجرا کند.
کمیسیون اروپا به پارلمان و شورای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که اگر دولت آنکارا 5 شرطِ آخر شرط های اولیه اتحادیه را اجرا کند، روادید ورود اتباع تُرک به کشورهای اروپایی را لغو کند. این پنج شرط شامل مبارزه با فساد در ترکیه، مذاکره برای توافق با یوروپل، همکاری قضایی با همه کشورهای عضو اتحادیه، سازگار کردن قانون حفاظت از داده ها با معیارهای اروپا و اصلاح قانون مبارزه با تروریسم است.  
این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کمیسیون اروپا انتقاد کرده است و اعلام می کند که قانون مبارزه با تروریسم را تغییر نخواهد داد . 

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها