پزشکان برای سرطان نگرفتن چه می کنند؛ شما هم یاد بگیرید

پزشکان برای سرطان نگرفتن چه می کنند؛ شما هم یاد بگیرید
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 - 18:55

العالم ـ یک گزارش آمریکایی مهمترین راههایی را که پزشکان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان در پیش می گیرند، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این گزارش که در یک پایگاه آمریکایی به نام "موجز القراء" منتشر شده  شامل بهترین راهکارهایی است که پزشکان متخصص سرطان از جمله پزشکانی در کالیفورنیا و تکزاس برای پیشگیری از سرطان در پیش می گیرند، از جمله این توصیه ها عبارتند از:

1) کاهش مصرف فست فودها و مواد غذایی سرشار از قند، زیرا منجر به انباشته شدن چربی در اطراف کبد می شوند و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهند.

2) تا آنجایی که ممکن است از نگرانی و فشار روحی دوری می کنند؛ زیرا به سیستم ایمنی آسیب می رسانند و توان فرد در مقابله با سرطان را کاهش می دهد.

3) پیروی ازرژیم غذایی مدیترانه ای و افزایش مصرف میوه، سبزیجات، ماهی ها، آجیل و روغن زیتون؛ زیرا آنگونه که اخیرا در مجله "جاما" منتشر شده است، این مواد غذایی در مقابله با سرطان موثر هستند، البته درکنار آن کاهش مصرف گوشت قرمز و محصولات حیوانی ضروری است.

4) دکتر جاستین بیاسیکی متخصص سرطان پوست می گوید که به طور دوره ای و منظم آزمایشها و معاینه های لازم برای تشخیص ابتلا به سرطان را انجام می دهد.

5) بنا به توصیه دکتر جفری فینشتاین استاد سرطان در آمریکا، باید به طور کامل از مصرف سیگار دوری کرد. برخی پژوهش های پزشکی نشان داده است که مصرف سیگار خطر ابتلا به سرطان ریه و مری و سر و گردن و پانکراس و کلیه و مثانه را افزایش می دهد.

6) برخورداری از وزن متناسب و جلوگیری از چاقی از مهمترین تدابیر پیشگیرانه ای که دکتر پیتر شیلد مدیر مرکز پیشگیری از سرطان در دانشگاه ایالت اوهایو در آمریکا اتخاذ می کند. پژوهش ها نشان داده اند ک چاقی خطر ابتلا به سرطان معده و بسیاری از تومورهای دیگر را افزایش می دهد.

7) کنار گذاشتن مصرف گوشت های فرآوری شده که سازمان بهداشت جهانی در ماه فوریه گذشته آنها را در رده مواد غذایی سرطان زا قرار داد... به جای آن در روزباید 5 وعده میوه و سبزی مصرف شود.

8) دکتر دلفین لی استاد بیماریهای پوستی در پژوهشگاه سرطان "جان واین" در کالیفرنیا می گوید که انجام تمرین های ورزشی منظم در مقابله با بیماری های قلبی، سکته مغزی و افسردگی و برخی تومورهای سرطانی موثراست.

9) دکتر ایریک ستوجرس پروفسور بخش جراحی های سر و گردن در دانشگاه تکزاس می گوید که تلاش می کند با زدن واکسن های لازم مانند واکسن ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV که به سرطان دهانه رحم می انجامد و نیز واکسن ویروس c و واکسن ویروس b، از ابتلا به سرطان پیشگیری کند.

10) استفاده از کرم های ضدافتاب و کلاه و عینک های محافظت از اشعه ماورای بنفش، از دیگر روشهای فوق العاده برای مبارزه با سرطان است.

210-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها