چه کسی از جنجال ترامپ علیه اسلام سود می برد؟

چه کسی از جنجال ترامپ علیه اسلام سود می برد؟
سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 - 20:31

العالم ـ همزمان با نزدیک شدن زمان انتخابات آمریکا و شدت گرفتن مبارزات نامزدهای حزب جمهوری خواه و دموکرات، هیچ ناظر بر اوضاع سیاسی امریکا نمی تواند بکارگیری "برگه اسلام" در سخنان دو طرف را نادیده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی در 5 ایالت، اظهاراتش با بحث برانگیزی متمایز گشت که اغلب آنها درباره مسلمانان بوده است بویژه زمانی که خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا شد؛ این سخن واکنش بسیاری در محافل امریکایی برانگیخت و موضع این نامزد جمهوری خواه برای ریاست جمهوری امریکا را به نُقل تریبون های رسانه ای بین المللی تبدیل کرد که خود مواضع متفاوتی در قبال این اظهارات ترامپ اتخاذ کردند.
به نوشته "هسپرس"، اظهارات دونالد درباره اسلام به همین امر ختم نشد بلکه وی تاکید کرد که اسلام از امریکا نفرت دارد و خطری برای آن به شمار می آید از این رو باید تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از گسترش اسلام در امریکا اتخاذ کرد.
باراک اوباما رییس جمهوری فعلی امریکا اظهارات این بارزترین رقیب هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات را با زیرکی درک کرد و در اظهاراتش در روز یکشنبه گذشته به سخنان ترامپ اشاره کرد و گفت: جهل و نادانی یک فضیلت نیست. "اصلا جالب نیست که شخص نداند از چه سخن می گوید. البته این مساله به هیچ وجه ارتباطی با صراحت و صداقت ندارد و یان اینکه وی دارد از نزاهت سیاسی دفاع می کند بلکه بسیار ساده است این فقط نشان می دهد که شخص نمی داند از چه سخن می گوید". اوباما تاکید کرد که تحقیر مسلمانان با ارزشهای جامعه آمریکا منافات دارد.
استفاده دو طرف از برگه دین اسلام در سخنان سیاسی خود در چند ماه اندک باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیار روشن و آشکار است. 
محمد عوبس تحلیلگر مسایل سیاسی مقیم آمریکا در تماس تلفنی با "هسپرس" می گوید که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه با تمام مسایل خواه دینی یا غیر دینی به صورت عوام فریبی و ابتدایی برخورد می کند؛ وی همواره مشخصا از ارعاب استفاده می کند، در حالی که اوباما می کوشد تا حجم اظهارات اشتباه نامزد حزب جمهوری خواه درباره اسلام و مسلمانان را نشان دهد. وی از همان ابتدا به همه توهین کرد اما بر موضوع اسلام تکیه کرد زیرا می داند که در میان جمهوری خواهان راست گرای افراطی در آمریکا که یک گروه بزرگی است و به این اظهارات واکنش نشان می دهد، نوعی نژادپرستی ضد مسلمانان وجود دارد.
وی افزود: نژادپرستی ترامپ در قبال مسلمانان و عربها بی شک به نفع نامزدهای حزب دموکرات خواهد بود که هیلاری کلینتون به آن منتسب است، زیرا دمکرات ها تاکید کردند که آمریکا برای همگان است.
به گفته عوبس، با درنظر گرفتن تعداد مسلمانان در آمریکا که از 9 میلیون نفر فراتر می رود، برگه اسلام بازتاب کمتری بر نتایج انتخابات دارد؛ در حالی که نژادپرستی ضد سیاهان و امریکای لاتین و فقرا بر نتایج انتخابات تاثیر خواهد گذاشت؛ همچنین اظهارات نژادپرستانه ضد دین اسلام نیز تاثیر خواهد داشت و البته نه فقط در میان مسلمانان بلکه در میان تمام کسانی که به حق دیگران در اختلاف نظر ایمان دارند.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها