هلاکت 800 تروریست در دوهفته؛

پشت پردۀ درگیری میان تروریست‌ها در سوریه + فیلم

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 - 18:39

دمشق (العالم)- درحالی درگیری میان گروهای تروریستی از جمله گروه موسوم به جیش الاسلام و ائتلاف موسوم به جبهه النصره در حومه دمشق ادامه دارد که از 17 روز گذشته تا کنون نزدیک به 800 تروریست از دو طرف به هلاکت رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، نبرد برای گسترش نفوذ و سیطره بیشتر، میان گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام از یک طرف؛ و گروهک موسوم به ائتلاف جبهه النصره مشتمل بر فیلق الرحمن، جیش الفسطاط و .. از طرف دیگر، در غوطه شرقی در حومه دمشق از 28 آوریل گذشته تا کنون علاوه بر صدها زخمی، نزدیک به 800 تروریست را به کام مرگ برده و به اسارت صدها تن از دو طرف منجر شده است.

براساس این گزارش درگیری های تروریست ها در غوطه شرقی در حقیقت بیانگر اختلاف میان حامیان و پشتیبانان اصلی این گروه های تروریستی است و جبش الاسلام به عنوان گروهی که تحت حمایت مالی و پشتیبانی همه جانبه سعودی قرار دارد با زیرمجموعه خود در برابر جبهه النصره در حومه شرقی دمشق ایستاده است و درگیری میان آنها همچنان ادامه دارد.

خاطرنشان می شود که بیش از 24 گروهک و جماعت مسلح نیز تحت فرمان گروه تروریتسی جبهه النصره که مورد حمایت قطر است، در حومه شرقی دمشق با جیش الاسلام می جنگند.

براساس شواهد و قرائن موجود، گروه های تروریستی در سوریه یکدیگر را به خیانت متهم می کند؛ به عنوان مثال جیش الاسلام، فیلق الرحمن را به همکاری با ارتش سوریه متهم می کند و مسئولیت عقب نشینی تروریست‌ها از برخی مناطق را به این گروهک نسبت می دهد از سوی دیگر فیلق الشام نیز به محاصره پنج باند وابسته جیش الاسلام و بازداشت بیش از 700 عنصر مسلح این گروه در غوطه شرقی متهم است.

بر اساس این گزارش، در درگیری های میان گروه های تروریستی در سوریه، ده ها غیرنظامی سوری از جمله چندین زن و کودک نیز کشته و شمار زیادی آواره شده اند.

7- 213

پربیننده ترین خبرها