سرنوشت دختران گروگان بوکو حرام

سرنوشت دختران گروگان بوکو حرام
پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1395 - 09:08

العالم - محل نگهداری صدها دختری که گروه مسلح بوکو حرام در نیجریه ربوده است ، همچنان نامعلوم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک دانش آموز دختر در نیجریه که بوکو حرام وی را به همراه صدها دانش آموز دیگر ربوده بود ، سرانجام توانست از دست این گروه مسلح فرار کند.

بوکوحرام آوریل 2014 حدود 276 دانش آموز دختر را از خوابگاه مدرسه ای شبانه در منطقه چیبوک در شمال شرق نیجریه ربود.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه گزارش داد: یکی از صدها دخترِ گروگانِ بوکو حرام به نام " امینه علی " در جنگلی در مرز نیجریه با کامرون پیدا شد درحالی که کودکی شیرخواره به همراه داشت.

امینه علی درباره سرنوشت گروگان های بوکوحرام اعلام کرد: تروریست ها دختران زیادی را به گروگان گرفته اند.

این دختر نیجریه ای افزود: حداقل  6 نفر از این دختران کشته شدند و بقیه دختران در اماکنی نامعلوم و دورافتاده نگهداری می شوند. 

تاکنون حدود 50 نفر از گروگان های بوکوحرام نجات داده شده اند و سرنوشت بقیه دختران نامعلوم است.

بوکوحرام که پیشتر با گروه تروریستی و تکفیری داعش بیعت کرده بود ، پیوسته تهدید به قتل گروگان های خود می کند. 

در حالی که ۵۰ درصد از مردم نیجریه مسلمان و ۴۰ درصد مسیحی هستند، این گروه مسئول جنایت و کشتار فجیع هم مسلمانان و هم مسلمانان در شمال نیجریه است. آنها هم در مساجد و هم در کلیسا‎ها بمب‎گذاری می‎کنند و دست به عملیات انتحاری می‎زنند.

در زبان حوسی، بوکو حرام به معنای "حرام بودن تحصیل به روش غربی حرام" است. الگوی آنها شباهت بسیار زیادی با طالبان افغانستان داد و پیروان آنها محاسنی بلند دارند و روی سر پارچه‏ای قرمز یا سیاه می‏بندند.

بوکو حرام فعالیت خود را از سال 2003 آغاز کرد و اولین حمله را در سال 2004 انجام داد. مقر اصلی آنها در شمال شرقی نیجریه در اطراف شهر میادوگوری است.

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها