پاتک ارتش سوریه به تروریستها در غوطه غربی +ویدیو

پنج‌شنبه 30 ارديبهشت 1395 - 21:28

ارتش سوریه در حومۀ شهر دمشق پایتخت این کشور توانست چندین مسیر پشتیبانی تروریست‌ها را مسدود کند و نقشه آنان را در غوطه غربی ناکام بگذارد.

"دارین فضل" خبرنگار شبکۀ العالم روز پنجشنبه از سوریه گزارش داد، عناصر جبهه النصره (شاخۀ القاعده در سوریه) قصد داشتند به پایگاه ها و مواضع نظامی در اتوبان "السلام" –جاده مهم ارتباطی قنیطره و ریف دمشق- حمله کنند، ولی ارتش سوریه با پشتیبانی همپیمانانش، در عملیاتی نقشۀ آنان را خنثی کرد.
ارتش سوریه در این پاتک، به مواضع عناصر جبهه النصره از 3 محور اصلی نفوذ کرد، و مرکز اصلی و مواضع از پیش تعیین شده شامل مقرها، اتاقهای عملیات و پایگاه‌های اصلی در منطقه خان الشیخ را هدف قرار داد. در این عملیات مواضع عناصر جبهه النصره به صورت مستقیم و با دقت هدف قرار گرفت، و سلاح های سنگین و نیمه سنگین و سکوهای موشک و خمپاره اندازهای آنان منهدم شد.
ثابت محمد کارشناس نظامی سوری در مصاحبه با خبرنگار العالم در سوریه گفت: گروه‌های تروریستی خود را برای اجرای حمله‌ای با هدف قطع ارتباط شهرهای قنیطره و دمشق آماده می کنند تا بتوانند نیروهای خود را که در غرب دمشق و منطقه "بیت جن" مستقر هستند، به همدیگر مرتبط کنند.
ارتش با پیشروی در غوطه غربی که در غرب شهر دمشق واقع است، توانست کارخانه داروسازی ، منطقه "الکسارات" و چند منطقه دیگر را به کنترل خود دربیاورد و مسیرهای پیشتیبانی تروریست‌ها را بین مناطق خان الشیح و زاکیه مسدود کند و درپی به کنترل گرفتن مسیر خان الشیح به بزرگراه السلام توانست امنیت این بزرگراه مهم را بهتر تأمین کند.
محمد افزود: ارتش تلفات و خسارات سنگینی به گروه های تروریستی وارد کرده و توانسته است که امنیت بزرگراه السلام را بهتر از قبل تأمین کند و برخی از مسیرهای پشتیبانی تروریست ها را بین مناطق غوطه غربی ، داریا ، خان الشیح و ادهوشا قطع کرده است. خبر دیگر اینکه تروریستها به هلاکت یکی از سرکردگان ارشد خود به نام " ابوقتاده المهاجر" فرمانده نظامی جبهه النصره اذعان کرده اند.
214

پربیننده ترین خبرها