شماری ازشهرهای غوطه شرقی آزاد شد +ویدیو

جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 11:55

سوریه (العالم) ـ ارتش سوریه تعدادی از شهرها و روستاهای غوطه شرقی در حومه دمشق را آزاد و تلفات سنگینی به تروریستهای مسلح وارد کرد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم از ریف دمشق گزارش داد، گروههای تررویستی به دنبال این شکست و در پی پیشروی ارتش سوریه در چندین محور، به عمق غوطه شرقی گریختند.
ارتش سوریه با عملیات نظامی گسترده در محورهای جنوبی غوطه شرقی در حومه دمشق، شهرهای "الزینه" و "حوش الحمصی" در نزدیکی "مرج السلطان" و شهر "بیاض شبعا" را آزاد کرد و همزمان به پیشروی خود در محور "زبدین" و محور "حرستا قنطره" به سمت "دیر العصافیر"، بزرگترین شهر غوطه دمشق ادامه می دهد.

فرار تروریست های النصره و احرار الشام
در این عملیات عناصر مسلح جبهه النصره و احرار الشام و دیگر متحدانشان پا به فرار گذاشتند.
همزمان با آزادسازی شهرها و روستاهای یادشده، گروههای تروریست از شهرهای دیر العصافیر و زبدین به سمت حرستا القنطره و شهر النشابیه در شمال شروع به عقب نشینی کردند.
حسن حسن، کارشناس سوری مسائل نظامی به شبکه العالم گفت: تروریستها روحیه خود را باخته اند و دیگر اراده ای برای جنگیدن ندارند و این نشان می دهد که آنها کاملا متقاعد شده اند که با پیشروی ارتش در منطقه، دیگر جای ماندن برای آنان نیست.

وی افزود:علاوه بر این غوطه به طور کلی دروازه دمشق به سمت فضای آزاد و باز بادیه است که به اردن و عراق راه دارد. بنابراین آزادسازی این منطقه بدان معناست که امکان رساندن سلاح و انتقال عناصر مسلح به منطقه درگیری برای جبران خسارت و تلفات وارد شده، به کلی از بین رفته است.

قطع خطوط پشتیبانی تروریست ها
اهمیت استراتژیک پیشروی در این منطقه، در تقسیم غوطه شرقی به دو قسمت شمالی و جنوبی و ایجاد دیوار آتش برای جلوگیری از تحرکات عناصر مسلح در بخش شمالی است. در بخش جنوبی آن نیز تروریستها از خطوط پشتیبانی محروم شده و با تقسیم روستاها و شهرهای باقیمانده، به واحدهای کوچکتر، آزادسازی آنها آسان تر می شود.
ادامه این عملیات نظامی در غوطه شرقی دمشق و فرار تروریستها از مقابل ارتش سوریه، که سعی دارد دروازه دمشق به سمت بادیه را ایمن سازی کند، منجر به آزادسازی مناطق بیشتری می شود.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها